OK, dit is een beetje vals spelen, want The Cube is een andere film dan Saw. Maar het leunt er wel goed op aan.
Jigsaw heeft jullie opgesloten in The Cube: een doolhof van aaneengesloten kamers. Aan jullie om de exit te vinden en zo te ontsnappen.
De kamers vormen een grid van 6 kolommen en 5 rijen. Er zijn dus 30 kamers.
Deze opdracht is gebaseerd op het spel
Room 25. Susdus heeft als afleveringswinnares kleuren gekozen. Die corresponderen met de pionnen van het spel en bepalen waar jullie staan. Het maakt op zich niet uit welke kleuren zij voor jullie gekozen heeft. Ik weet waar jullie staan. Jullie weten dat niet, want in een echt doolhof zou je ook niet weten waar op de kaart je staat.
Het is aan jullie om van kamer naar kamer te gaan en de exit te vinden.
Je hebt per dag de volgende
10 acties (die vrij zijn om te gebruiken, je moet ze niet verplicht elke dag doen):
-
4 moves: naar een kamer links, rechts, boven of onder je bewegen
-
3 kijken: kijken naar een kamer links, rechts, boven of onder je, zodat je weet wat voor kamer het is. Als er naast je geen kamer is (omdat je op de rand zit) krijg je dit ook te horen en heb je de actie wel uitgevoerd. Je kan als je op de rand van het grid zit dus maar 3 andere kamers in of 2 als je op een hoek zit.
-
2 verschuiven: Je post openbaar of je de kolom naar boven of beneden of de rij naar links of rechts verschuift. Dit gaat altijd over de rij of kolom waar je op dat moment zelf in staat. Stel je kiest kolom boven, dan schuiven alle kamers in de kolom waarin je staat 1 plaats naar boven op. De bovenste kamer die dan uit het grid geduwd zou worden, wordt onderaan terug aangelegd. Idem met rijen die naar links of rechts verschoven kunnen worden. De kamers in het grid kunnen dus door jullie acties compleet van plaats veranderen.
-
1 duw: je mag iemand die bij jou in de kamer staat een duw in de kamer links, rechts, boven of onder van jullie geven. Die persoon wordt dus geforceerd om in die kamer te stappen en de mogelijke effecten ervan ondergaan.
Heel belangrijke spelregel:
Je mag NIET met elkaar overleggen zolang je alleen in een kamer staat. Pas als jullie bij elkaar in de kamer zouden staan, kunnen jullie communiceren over deze opdracht en eventuele tactieken bepalen. Maar dat overleg moet stoppen zodra jullie niet meer samen staan!Er zijn verschillende kamers in het grid, die onder te verdelen vallen in
veilig, obstakel en dodelijk gevaarIedereen start het spel in een veilige kamer.
Veilige kamers6 lege kamers zonder gevaar.
Supervisie kamer. Telkens je hier in komt, mag je één kamer naar keuze aanduiden. Ik pm je wat voor kamer het is.
Bewegende kamer. Als je hier komt moet je een kamer aanduiden. Deze kamer en alle spelers die er in zitten, wordt van plaats verwisseld met de gekozen kamer.
Controle kamer. Als je hier in komt mag je een rij of kolom naar keuze verschuiven. Dit moet openbaar gepost worden.
Er zijn 2 tunnelkamers. Als je in de ene tunnelkamer stapt, wordt je automatisch naar de andere tunnelkamer getransporteerd.
1 Robbie's Room. Je hebt mijn kamer gevonden en als je hier binnen komt mag je openbaar een ja/nee vraag stellen over het grid/deze opdracht, waar ik jou eerlijk op zal antwoorden.
Regeneration kamer. Telkens je dood gaat wordt je automatisch hier terug herboren om het de volgende dag opnieuw te proberen.
De Exit. Dé kamer die je moet vinden in dit spel.