Jullie gaan lekker ouderwets kwartetten. Ik heb van acht Huizen uit GoT kaarten gemaakt en per huis 4 personages (32 kaarten in totaal). Aan jullie om de vier personages per Huis te verzamelen volgens de kwartet spelregels:
1. De kaarten worden geschud en onder de spelers verdeeld.
2. Een speler begint door aan een willekeurige andere speler een andere kaart te vragen van hetzelfde kwartet. Deze vraag wordt meestal als volgt geformuleerd: "Mag ik van (bvb Daisy) van (Huis Stark) (Sansa)?" Als de gevraagde speler deze kaart heeft, moet hij deze geven en mag de vragende speler verder vragen. Als hij de gevraagde kaart niet heeft, is de volgende aan de beurt.
3. Wie om een kaart vraagt, moet zelf al minstens een kaart uit dat kwartet bezitten.
4. Het is toegestaan, als misleiding, een ander een kaart te vragen die je zelf hebt, maar dat kost je dus wel een beurt.
5. Als een speler alle vier de kaarten van een kwartet heeft, maakt hij dit bekend en post hij de 4 kaarten in dit topic.
Degene met de meeste kwartetten op het einde van het spel wint 6 punten. De volgende 3, dan 1 en de laatste 0.
De speelvolgorde werd bepaald door Swifty:
1. D*N
2. Swifty
3. De_witte
4. Daisy
Ik deel morgen de kaarten uit, want had al lang in bed willen liggen!