Bij te laag is er gebrek aan variatie, omdat we weinig keuze hebben.
Bij te hoog is er gebrek aan variatie, omdat we dan altijd de beste renners kunnen kiezen.
Ja, eens. Daarom is het inderdaad altijd wikken en wegen.
Bij twijfel neig ik, in dit geval, echter altijd naar de iets hogere opties. Dan kan je inderdaad sneller voor de toppers gaan, maar geeft ook ruimte voor meer creativiteit. Afgelopen TdF heb ik m'n halve team omgegooid (okay: 4 renners) en oa Sagan gedumpt omdat ik graag Carapaz erin wilde passen.
Zeker als je, door de gehalveerde prijzen, creatiever kunt omgaan met helpers, denk ik dat er veel te winnen is.
Oftewel: ik denk dat het effect van een hoger budget afhangt van het team (cq: de samensteller). Bij sommige samenstellers leidt het niet tot meer variatie, bij andere wel. Terwijl bij een te laag budget iedereen toch meer gebonden is.
Waarbij ik wel denk dat iets hogere budgetten iets meer in het voordeel zijn van degenen die er écht veel vanaf weten, omdat die beter op de hoogte zijn van wat de interessantere helpers zijn.
...dus dat is niet in mijn voordeel, maar soit, ik zit hier niet om alleen m'n eigen kansen te vergroten