YES! Na 15 jaar deelname aan Tour de France-pools op Realitynet, eindelijk een pooloverwinning en dan nog wel voor de mooiste Grand Tour: de Giro d'Italia!
Daar ben ik ontzettend blij mee.
Allereerst wil ik de mannen bedanken die me negen dagzeges hebben opgeleverd en daarmee deze overwinning hebben mogelijk gemaakt.
Om te beginnen natuurlijk
Egan Bernal, wat een toprenner, dik verdiend gewonnen.
Vervolgens
Simon Yates. Hij kon zijn favorietenrol niet helemaal waarmaken en kwam pas laat bovendrijven, maar leverde daarmee uiteindelijk wel (nipt) meer punten op dan bijvoorbeeld alternatieve keuze Evenepoel.
Daarna de grote dark horse van mijn ploeg, de goedkoopste renner in mijn basisteam, die echt het verschil heeft gemaakt in mijn ploeg:
Geoffrey Bouchard!
Als vierde
João Almeida , die weliswaar veel minder opleverde dan vorig jaar, maar zich in de loop van de Giro goed herstelde en daarmee alsnog behoorlijk wat punten binnen bracht.
Als vijfde
Giulio Ciccone, die de Giro helaas voortijdig moest verlaten, maar deze ronde mede kleur gaf door met lef te koersen.
Als zesde
Andrea Vendrame. Jammer dat hij zich dit jaar niet in massasprints mengde en dat zijn opbrengst daardoor tegenviel, maar de etappezege maakte veel goed.
En als zevende
Emanuel Buchmann. Doodzonde dat hij is uitgevallen, waardoor we de 'wat als?'-vraag nooit zullen kunnen beantwoorden. Ik had goede hoop dat hij in de derde week meer zou opleveren.
En tot slot ook dank voor
Andrii Ponomar, de 18-jarige ploegmascotte met het uiterlijk van een 12-jarige. Hij was weliswaar slechts tweede reservehelper, maar ik ben ervan overtuigd dat de jongste Giro-deelnemer sinds 1928 de talisman was die mijn ploeg vanaf de bank de overwinning heeft opgeleverd.
Enkel pek en veren zijn er voor
Ruben Guerreiro en
Jefferson Cepeda. Mannen, het is
ondanks en niet
dankzij jullie dat Vanto & Gloria deze pool heeft gewonnen. Jullie moeten je diep schamen, ik had beter Filippo Fiorelli in de basis kunnen laten staan in plaats van kapitaal aan jullie te verspillen.
Felicitaties aan de winnaars van zilver en brons: RN-oprichter
Compuart en rasprovocateur
KnevelGraus.
En dank aan Nieky voor het organiseren van deze Giro-pool!
Ontzettend leuk dat Realitynet sinds vorig jaar met deze pool is verrijkt: hopelijk is hiermee een nieuwe traditie geboren.