Tot zover mijn hoofdverdachte
Twee leuke opdrachten, interessant dat de tweede opdracht slaagde! Blijkt er toch nog wel wat teamspirit in de groep te zitten. Er wordt veel gediscussieerd en tactisch gespeeld, wat ik tot nu toe wel interessant vind.
Agneta: Streep ik af omdat ze zo veel geld binnenhaalde bij de grafkisten. Op zich zou ze het goed acteren, maar het levert wel ook gelijk 12000 kronen op (1200 euro).
Ellen: Was de held van de dag bij de kruiwagens. Kan een mislukte molpoging zijn geweest (soms kan je niet meer tijdrekken), maar wel een heel dure omdat ze ook nog eens met de meeste spullen over de streep kwam.
Klara: Zou een heel leuke mol zijn, maar ze konkelt te veel. Je maakt het jezelf als mol wel heel ingewikkeld als je er meerdere bondjes op nahoudt waarin je jezelf verdacht moet maken.
Edvin: Zou een topmol zijn, volgens mij wordt hij al wel veel verdacht in de groep. Dat hij Klara verdacht wil maken en niet zichzelf is verdacht. Maar tegenover Carina bespeurde ik toch wel wat zenuwen bij hem toen hij dat verhaal wilde vertellen.
Staffan: Doet volgens mij niet veel goed, maar is ook niet heel dominant aanwezig verder voor mijn gevoel.
Ola: De grote onzichtbare voor mij, ook al schreef ik de vorige keer al dat ik hem in de gaten moest houden. Kan zich dus zomaar binnen twee afleveringen ontpoppen als mol.
Nassim: Zoals gezegd zou het obvious zijn om zo voor de winst te gaan, tegelijkertijd is dat precies wat je moet doen als mol. Ofwel rent er een horde achter je aan, ofwel gaan anderen de boel vervolgens bewust saboteren.
Carina: Zou het zomaar kunnen zijn. Ik zou moeten uitzoeken of ze daadwerkelijk een woordje in de vraag in de kist wegliet of niet. Ze haalt 3500 kronen binnen met de kruiwagens, tegelijkertijd is dat helemaal niet zoveel en nog beneden het gemiddelde als alles binnen was gehaald.
Het is lastig dat er maar twee opdrachten per keer zijn, dat is toch minder informatie om uit te putten. En minder kans voor de mol om zich te profileren.