Nee hoor we verschillen niet van mening, ik ben het volledig met je eens dat er door de verschillende betrokken partijen samen iets aan gedaan moet worden, ploegen, renners, aso, uci, gemeentes, etc.
Maar renners kunnen enkel vanaf de tekentafel iets doen, I niet terwijl ze op een fiets zitten .
Kijk naar de ongeorganiseerde mate waarin vandaag bij het depart er “geprotesteerd “ wordt. Er is geen samenhang tussen de renners .
De ene helft van de renners zit bij organisatie y en de anderen bij x en binnen x was plan 1 gecommuniceerd en binnen y plan 2.
Ze stoppen even, en kijken wat om zich heen om minuutje later weer te vertrekken. Dat zet nul zoden aan de dijk.
Met vertegenwoordigers van alle partijen om tafel en een plan maken voor de aanpak van de veiligheid. Zeg dat je een half jaar voor tijd je parcours moet inleveren ter goedkeuring aan een commissie, met daarin afgevraadigen van ploegen, renners, organisatie, gemeentes etc.
Dan kun je een maand aanpassingen verzorgen ol de gevraagde punten en die worden dan normaal nagelopen en dan kun je drie maanden voor je koers accoord krijgen .
Verder een onderzoeksteam dat massale valpartijen analyseert en er een verslag van overhandigt waarop evt het draaiboek voor een veilige koers verder wordt aangepast.