Ik heb alle vertrouwen in Bonnamour vandaag! Die wil als Breton in de kopgroep
Klinkt als een interessante keuze
Als ik wél verstand had van wielrenners zou ik ook zulke keuzes proberen te maken bij de helpers
Teamnaam: 'Helpers?... Huh, moesten we die ook?'
-> De naam is overigens niet een punt van kritiek op de opzet, noch een opzettelijke strategie. Ik had echter de afgelopen tijd werkelijk niets gevolgd - so much so dat ik geen idee had wie bijvoorbeeld de Giro had gewonnen, wie verder daarin een beetje goed was, of überhaupt wie meereed. Laat staan voor dingen als de Dauphine.
...dus ik ben gewoonweg niet toegekomen om pareltjes van helpers uit te zoeken.
Volgens mij heb ik er twee van 3m en drie van 2m.
Daarnaast settlede ik al op wat grotere namen voor het basisteam, dus had ik sowieso relatief weinig budget over.
Alright, naar het team:
Kopmannen: Pogacar & Alaphillipe.
Pogacar lijkt me duidelijk. Roglic heeft vast solide kansen voor de eindwinst, maar de bergen komen erg laat dit jaar, met veel sprintetappes ervoor. Oftewel, het zou me niks verbazen als Alaphilipe voor het beste deel van 2 weken de gele trui gaat dragen.
-> VdPoel overwogen, maar die jongen heeft het blijkbaar in z'n hoofd gehaald dat hij misschien Parijs wil halen. Ja, dat lijkt me geen goed plan om dan in m'n basisteam te hebben.
Beschermd: Carapaz, Cavendish, Merlier, Gaudu
Ik mik dat Carapaz de sterkste Sky-renner gaat zijn. GThomes was kopman, dus een no-go. En Porte. Pfoe. Ja. Porte. Elk jaar weer twijfelen over Porte. Het zou me niks verbazen als hij geweldig gaat met veel meer vrijheid - maar ging het niet rond krijgen qua budget.
Cavendish was goedkoop & lijkt een deel van z'n snelheid weer terug te hebben. Gaat vermoedelijk afstappen voor de derde week, want ik zie 'm de bergen niet overkomen, maar dat is prima.
Merlier nog een sprinter voor de vlakke etappes. We zien wel of hij Parijs haalt. Had wellicht voor 2m meer wel Porte kunnen nemen, maar soit.
Gaudu obviously puur voor wat jongerenpunten.
-> WvA... was zo wanstaltig duur. Heb 'm daarom niet serieus overwogen. De eerste week pakt hij vast bakken punten, maar ik twijfel een beetje hoeveel vrijheid hij blijft krijgen. Mag hij zich wederom in een willekeurige sprint gooien? Zouden ze bij Jumbo niet conservatiever zijn, nadat het vorige keer toch bij Roglic verkeerd liep? That said, tot de tijdrit leek alles in kannen en kruiken, dus of WvA daar iets aan had kunnen veranderen.
Anyway, als WvA en Carapaz dezelfde prijs hebben, dan ga ik toch voor Carapaz.
Misschien blijkt hij het waard, maar het leek me te veel.
Helpers: Christian Rodriguez, Schär, Doubey.
I don't know, dudes.
Reserveteam:
Lopez
Mas & Haig
Zimmerman & Goldstein
Lopez omdat hij het gros van z'n punten in de 3e week zal pakken, wat vermoedelijk het terrein dat hij als reserve überhaupt in actie kan komen.
Ik mik dus dat Cavendish rond de 3e week afstapt. Bergen zijn sowieso niet zo z'n ding, en dat zal er niet beter op zijn geworden. Merlier misschien ook, als hij niet al te best in het sprintklassement staat.
Dat hoort ongeveer het moment te zijn dat Mas en Haig herinneren dat ze ook punten kunnen pakken. Want ze zijn er nu toch, en ach, ze staan dan op een gaatje, dus krijgen ook wel enige vrijheid.
Of zoiets.
Ohja, en dan nog 2 helpers. Met namen. En fietsen. Denk ik.