Wout van Aert is bij mij ook gesneuveld. Alles op Alaphillipe vandaag.
Heb er erg weinig tijd in gestoken dit jaar, ben benieuwd. Meestal kies ik niet de topfavoriet, maar dit jaar wel. Ik had geen ruimte voor sprinters. Wel voor sprint-aantrekkers, hopelijk levert dat wat op. En Kruijswijk is dit jaar mijn Nederlandse inbreng (met Wout Poels op de reservebank).
Jij ook Ala
Ik heb juist wel ingezet op sprinters omdat het een sprinttour is, maar ja welke? Mijn teams doorheen de afgelopen dagen:
Poga - Demare
Uran - colbrelli - Laporte - Stuyvem
Poga - Roglic
Uran - colbrelli - Cav en iemand die niet veel kost
Poga - v/d Poel (en dan later of Thomas of Roglic op zijn plek, grote wisseltruc)
Poga - Thomas
Poga - Ala
WvA - Carapaz - Cav - Uran (zonder Colbrelli en met fluthelpers)
En toen bleef het bij Poga en Ala...
Slovéén-voor-allen-en-allen-voor-Slovéen1. Pogacar (ja het is hij of Roglic en dan geef ik het jonkie de kans en punten voor wit)
2. Alaphilippe (dit is zijn parcours, als hij het geel pakt, houdt hij het ook minimaal een week of staat hij er kort bij en met 2 TT's en relatief makkelijke bergen kan hij een eindje komen)
3. Uran (goede TT en in vorm en een parcours voor hem)
4. Carapaz (lijkt me de beste man van Ineos)
5. Colbrelli (wil gooi doen naar het groen, in vorm en bovendien hij of Matthews, dan ga ik voor hem)
6. Cavendish (ja goedkoop en als hij dan toch meedoet, ja dan pak ik hem ook. Sprokkelt vast wat puntjes), hoop dat hem verkiezen boven Laporte slim was.
7. Aranburu (punch sprinter, kan ook punten pakken)
8. Godon (zo'n plek 11-15 sprokkelaar)
9. Paret-Peintre (goede klimmer, doet nog mee voor wit)
Bank
Demare (als er iets gebeurd bij die 2, heb ik nog een sprinter klaarstaan)
Guerreiro
Boasson hagen
2 renners van 2 miljoen
Afgevallen:
Pacher (paste net niet erin, 1 miljoen te weinig, maar investering APP was het waard)
Gaudu (groot vraagteken, het was hij of Uran, kies ik toch voor degelijkheid en ervaring Uran)
Kelderman (zie Gaudu//Uran ook 21)
Bisseger (had ik er graag bij gehad, tot ik een interview las waarin hij na etappe 5 zei misschien is mn tour dan klaar)
Lutsenko (is een puntenpakker, maar ik durfde het niet)
Vingegard (zal ver meeklimmen met Roglic, maar ja heb je er wat aan?)
Wva (Carapaz of WvA allebei 28, ik weet gewoon niet hoe ik hem moet inschatten)
Laporte (is hij nou de nieuwe topsprinter of toch zo'n plek 6-10 man, volgend jaar naar Jumbo)