Intussen de eerste 5 afleveringen van The Mole op Netflix bekeken. Officieel niet te zien op de Belgische Netflix, maar met een VPN zonder probleem te bekijken! Handig dat er alsnog Nederlandse ondertiteling is!
Hier mijn ongezoete mening. Ik verklap hierin niets over kandidaten die zijn afgevallen of hoe opdrachten eindigen, maar ik heb het wel over opdrachten.
Ik kan het programma het beste beschrijven als een treinongeluk van een circus waardoor alle dieren in brand staan. De Mol is echt 1000x beter dan dit.
Wel complimenten omdat ze opdrachten van het Belgische De Mol hebben overgenomen. Het jammere is dat The Mole de scherpe randen van de opdrachten gewoon heeft weggedaan. Dit zou het spel zoveel leuker leuker/spannender/interessanter maken.
Om enkele voorbeelden te geven. Afl. 2 bevat de opdracht van de bunkers uit De Mol 2021. Maar zonder de ontploffende stoelen of dat er 2 kandidaten naar huis gaan i.p.v. 1 kandidaat.
En later in het seizoen krijgt een kandidaat de kans om terug te kregen zoals Ruth in 2016. Ook hier, geen kans op een bom in het gezicht. Ruth, ik denk nog altijd aan je!
Omdat het toch niet echt veel verklapt wil ik toch nog een kleine shout-out naar mijn 3 favoriete kandidaten uit The Mole. Zo een figuren ga je (gelukkig) niet zien in De Mol.
Als eerste heb je Thor:
Als tweede heb je een dude die keihard lijkt op de The Flash:
En als laatste Tamara uit de serie Thuis (op tv-zender Eén):