Toelichting door Heinz: Dit topic startte op het WIDM-board maar om de discussie over gender breder te kunnen voeren hebben we met de moderators besloten het topic naar De Huiskamer te verplaatsen.Een klassieke eerste vraag in de test van Wie is de Mol is: "De Mol is een man of vrouw"
Onder andere in aflevering 4 kwam deze vraag weer voorbij!
In hoeverre past deze vraag nog bij de huidige tijdsgeest omtrent genderdiversiteit en in hoeverre sluit de WIDM productie hiermee per definitie potentiele toekomstige non-binaire/queer BN'ers uit?
Leestip:
https://www.oneworld.nl/lezen/seks-gender/lhbti/waarom-die-angst-voor-non-binaire-mensen/ Door middel van deze poll wil ik bij jullie toetsen of jullie het eens zijn met mijn stelling dat deze vraag zo snel mogelijk uit de test moet verdwijnen.
Daarnaast ben ik benieuwd of jullie meerwaarde zien als Wie is de Mol podium biedt aan een non-binaire/queer BN'er als kandidaat in de toekomst?
Ook ben ik benieuwd of jullie nog andere niet-genderinclusieve situaties in het programma terugzien?
Jullie reacties in dit topic wil ik aan het einde van het seizoen gebundeld aanbieden bij Rick Mccullough, tenzij hij hier niet persoonlijk al eerder reageert in dit topic.