Omdat geslacht wél iets is waar mensen zichzelf en anderen primair mee identificeren. (ik ben een man van ... Die vrouw hier... ).
Dat er mensen zijn die daar (begrijpelijkerwijs) uitzonderingen op zijn, doet er niet af aan dat het voor de meeste mensen een heel direct herkenbaar iets is.
Ja, het blijkt uit alles dat sekse (en/of gender) wel degelijk een issue is en niet zo'n beetje ook. Niks mis mee ...is gewoon de realiteit. Als je bij MolTalk een glas drank of voor mijn part water achterover kegelt als Marlijn er weer over begint lig je binnen een half uur op de IC 🚑
Maar ook in het spel zelf, vooral bij vrouwen. Vrouwenverbondjes, hoop stampij maken over een vrouwenfinale (Rocky, Marlijn, de regie), Olcay die nogal blij was dat ze als enige vrouw in de finale stond ...de andere vrouwen had 'verslagen', etc.
Des te meer reden om zo'n vraag in het spel op te blijven nemen.
Maakt mij niet uit of ze er een 3e optie bij zetten (waar dan vervolgens niemand op stemt, omdat er geen non-binaire BN'ers worden uitgenodigd, als die er behalve Raven van Dorst en (wie?) Thorn Roos de Vries überhaupt zijn).
In denk dat het in de praktijk niet veel voor gaat komen. Ze zullen het wel een keer doen ...kunnen ze weer een vinkje zetten ✔️
De volgende 10+ jaar hoor je er dan niks meer over.