Ik vind het sowieso een lastige discussie, omdat ik niet weet of de makers hier ooit over na hebben gedacht en wat de uitkomsten dan zijn geweest.
Soms heb ik het gevoel dat binaire mensen een sterkere mening hierover hebben dan non-binaire mensen en dat vind ik lastig. Ik denk dat Sanmol op dit forum het meeste recht van spreken heeft. Dit hoeft natuurlijk niet volledig representatief te zijn, maar als hen geen moeite heeft met de vraagstelling en non-binaire mensen wel mee mogen doen aan het programma. Wat is dan het probleem?
Een van mijn vrienden in Real-life is ook non-binair en heeft normaal ook geen moeite met zulk soort dingen. Soms is het aangeven van geslacht op formulieren en dergelijke totaal overbodig, maar in WIDM zie ik toch graag een gelijkwaardige verdeling van de geslachten. En aangezien een overgrote meerderheid van de Nederlanders zich identificeert als man of vrouw, is het niet gek dat we vaak 5 mannen en 5 vrouwen terug zien in het programma. Uiteindelijk lijken mij respect en acceptatie belangrijker dan of er voldaan wordt aan alle maatschappelijke regeltjes die we elkaar opleggen. (doet me een beetje denken aan deze
shortfilm, waar ik mezelf ook vaak genoeg kan identificeren met de vrouw helaas. Maar nu geraak ik off-topic)
Dan geef ik uiteindelijk toch weer mijn mening, maar die vind ik uiteindelijk ondergeschikt aan de mensen die hier echt toe doen. En mocht ik die verkeerd hebben geïnterpreteerd, mijn excuses.