Zo, dat is een mooi begin voor vdPoel! Ook leuk om plekken te herkennen waar ik begin jaren 90 nog een paar maal op vakantie was!
Hier trouwens nog mijn ploeg (waarmee ik vooral voor de lange adem ben gegaan...)
kopmannen:
Carapaz
Almeida
(beiden no-brainers, al had ik nog heel even gedacht aan Yates. Blijkbaar heeft bijna iedereen hen...)
Beschermde renners:
Valter
Foss
Cort
Ciccone
(ik had eerst Cavendish, aangezien ik toch een sprinter erin wilde hebben, maar die heb ik toch vervangen door Cort, die behoorlijk kan sprinten, maar ook goed kan aankomen op andere parcoursen die wat zwaarder zijn, of zelfs in een aanval mee glipt. Foss is een gok, Valter was de eerste renner überhaupt die ik in mijn team had gekoezen, en Ciccone moet ook wel wat kunnen doen.)
Helpers:
Gall
Taaramae
Zana
(Gall is een absoluut talent, Taaramae lijkt weer lekker in zijn vel te zitten, en Zana zou volgens meerdere sites een van de dark-horses van deze Giro zijn... we zullen dat wel zien, maar hij was in ieder geval een koopje.)
Reserve:
Carthy
Bilbao
Arensman
Scotson
Hanninen
(de eerste 3 zijn gewoon degelijke renners die hoog zouden moeten kunnen eindigen en dus een goede vervanger zouden moeten zijn. De reserve-helpers? Tja, goedkoop.)