Auteur Topic: Het dragen van Wapens?  (gelezen 2765 keer)

Offline LC

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Het dragen van Wapens?
« Gepost op: 13-01-2004, 20:51:32 »
Na aanleiding van de schietpartij vandaag in Den haag Op een school. Is mijn vraag:

Vinden jullie het normaal om wapens te dragen. Ook al draag je het alleen maar voor zelfbescherming?

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
Re: Het dragen van Wapens?
« Reactie #1 Gepost op: 13-01-2004, 20:52:23 »
Als niemand een wapen draagt dan is het niet nodig lijkt me...
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #2 Gepost op: 13-01-2004, 20:54:06 »
Maar als je nou in een buurt woont waar regelmatig overvallen en vechtpartijen voorkomen. Zou je dan mogen dragen voor zelfbescherming?

Offline elise is de mol

• Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 13-01-2004, 20:55:29 »
NEE, doe toch eens allemaal normaal. Je moet geweld ook niet met geweld bestrijden, daar word het alleen maar erger van. Als je een wapen draagt, ga je het bij het minste geringste gebruiken, omdat je het toch bij je hebt. Je moet geen wapens dragen, gebruik je mond, die heb je om te praten.
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #4 Gepost op: 13-01-2004, 20:57:44 »
Praten helpt niet altijd. En dan?

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #5 Gepost op: 13-01-2004, 20:59:50 »
Dan krijg je een mes tegen je strot aangeduwd :-\
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #6 Gepost op: 13-01-2004, 21:10:27 »
En dan schiet je gewoon met je verdedigingswapen dat je niet op zak mag hebben ;)

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #7 Gepost op: 13-01-2004, 21:11:18 »
Dat bedoel ik nou. Je moet je zelf toch kunnen verdedigen als je in levensgevaar bent?

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #8 Gepost op: 13-01-2004, 21:12:28 »
Je moet ook geen gevaar opzoeken en als je weet dat je in een onveilige buurt woont dan kun je je daar ook anders tegen beschermen. Ga dan bijvoorbeeld nooit alleen de straat op..

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #9 Gepost op: 13-01-2004, 21:13:49 »
Ja, het is opzich onzinnig dat het zover komt dat we niet meer alleen de straat op durven, zonder ons mes of onze luchtbuks bij...

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #10 Gepost op: 13-01-2004, 21:17:40 »
Dat is nog zoiets. Er is een dertienjarig jongetje per ongeluk door zijn twaalfjarige vriendje doodgeschoten met een luchtbuks. Omdat je voor zo'n ding geen vergunning nodig hebt. Maar het is wel een dodelijk vuurwapen blijkt...

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #11 Gepost op: 13-01-2004, 21:20:29 »
Je hebt voor een luchtbuks wel een vergunning nodig, alleen een ander soort vergunning. Ik hoorde trouwens dattie zichzelf door zijn hoofd heeft geschoten :-\

Een wapen dragen ter verdediging vind ik niks, maar je moet wel iets hebben. Zoals ik in de chat al opperde: een bus deo ofzo... (of pepperspray, maar das zo moeilijk te krijgen...)

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #12 Gepost op: 13-01-2004, 21:22:22 »
Voor een luchtbuks heb je geen vergunning nodig, en als je de Stem er nog eens op naleest lees je dat hij door het hoofd werd geschoten door zijn 12-jarige vriendje...

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #13 Gepost op: 14-01-2004, 09:12:23 »
een wapen?? om je heel eerlijk te zeggen heb ik er weleens aan gedacht..
ik ben in mijn leven 2x geconfronteerd met zulk geweld (1x mes, 1x pistool). ik ben ben absoluut tegen wapens en geweld, maar ik moet zeggen, angst doet rare dingen met je....

Offline n@ncy

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 14-01-2004, 09:22:54 »
een wapen?? om je heel eerlijk te zeggen heb ik er weleens aan gedacht..
ik ben in mijn leven 2x geconfronteerd met zulk geweld (1x mes, 1x pistool). ik ben ben absoluut tegen wapens en geweld, maar ik moet zeggen, angst doet rare dingen met je....
Jeetje  :o
Volgens mij zou ik dan nauwelijks meer over straat durven....Gelukkig heb ik zoiets extreems nog nooit meegemaakt. Maar volgens mij heeft iedereen wel eens met een vorm van agressie te maken gehad.

Mijn man heeft een keer een vuist in zijn gezicht gehad omdat hij onze hond een keer (op een normale manier) corrigeerde met de riem. Die gozer vond dat dierenmishandeling en besloot toen maar dat mensenmishandeling wel mag...
Ik wist waar die gozer woonde en durfde er echt een tijdje nauwelijks meer langs te lopen (ja ik ben echt een angsthaas hoor wat dat betreft).

Maar een wapen?? Pff, ik ben het wel met elise eens dat je geweld niet met geweld moet bestrijden....maar als je ermee te maken heb gehad dan kan ik me wel voorstellen dat je er over nadenkt....
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #15 Gepost op: 14-01-2004, 10:46:17 »
Ik woon dan in Tilburg-Noord (daar gaan we weer...  ::)), maar ben nog nooit fysiek bedreigd. Kijk, als iemand tegen mij gaat lopen schelden, dan fiets ik gewoon door. Als zo iemand dan achter me aan komt fietsen, dan fiets ik gewoon wat harder. Daarnaast denk ik dat vooral de sociale controle grondig tekort "schiet". Het is tegenwoordig normaal om een wapen bij je te hebben en er wordt niet eens meer iets van gezegd als ik bij wijze van spreke op school met m'n mes zit te spelen. Ook de regelgeving, ook al ligt het probleem voor het grootste deel bij "ons", werkt niet echt mee. Als ik iemand bedreig met een mes, dan ben ik hoogstens m'n mes kwijt en krijg ik een aanteking of zoiets. Maar als ik al wordt gepakt, dan sta ik 5 minuten later weer op straat. Het gaat gewoon de verkeerde kant op, en niemand die doet er wat aan...
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #16 Gepost op: 14-01-2004, 11:49:34 »
Pistool, mes of whatever nee. Peperspray oid ja. Maar dan ook in uiterste noodweer. Als het kan weglopen maar soms kan het niet. (niet dat ik het op zak heb trouwens maar dat vind ik nog wel ok.)
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #17 Gepost op: 14-01-2004, 11:51:57 »
Ik vond die smurfenspray ook wel "cool", dat je zeg maar een week of 2 met een blauwe kop rond loopt...  8)
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #18 Gepost op: 14-01-2004, 11:52:14 »
raoul werkt in de horeca, en daar heeft ie een alarmpistool.....dat was gewoon n odig (na 2 overvallen) pistool is hardstikke nep, maar ziet er wel levensecht uit...

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #19 Gepost op: 14-01-2004, 12:46:53 »
Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die zich bedreigd voelen, en daarom ter verdediging een wapen bij zich willen hebben. Maar een leraar neerschieten vanwege eigen misdragingen? Is niet goed te praten.