Auteur Topic: Het dragen van Wapens?  (gelezen 2764 keer)

Offline molice

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het dragen van Wapens?
« Reactie #20 Gepost op: 14-01-2004, 12:51:32 »
Een leraar neerschieten is nooit goed te praten.

Ik heb ook wel eens het idee dat je als je ruzie hebt met 'bepaalde groeperingen' dat je dan eigelijk niks durft te zeggen, want ja, wie weet wat ze nog uit hun binnenzak tevoorschijn toveren.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #21 Gepost op: 14-01-2004, 12:59:57 »
Natuurlijk is het niet goed te praten en nu gaat het net lijken of ik het voor die jongen opneem, maar dat was niet mijn plan: Nu wordt er gezegd dat hij het gedaan heeft, vanwege zijn eigen wangedrag. Ik kan me goed voorstellen dat dat niet het geval hoefde te zijn. Conrectors behandelen leerlingen vaak als kleine leerlingen en halen er genot uit door 'bazig' op te treden tegenover leerlingen. Er is een machtsverhouding waarin de leerling machteloos is. Ik denk dat je daarin de 'gronden' voor die aanslag moet zoeken.

Offline molice

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 14-01-2004, 13:01:51 »
redenen hebben om kwaad te zijn is 1, iemand neerschieten is toch wat anders.

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #23 Gepost op: 14-01-2004, 13:03:29 »
ja idd chriz, dit incident (want dat is het) is een opzichstaand geval met waarschijnlijk een hele voorafgaande geschiedenis en een nare uitkomst. wij weten de details en de feiten niet, dus kunnen ook niet be of veroordelen. daar hebben we gelukkig rechters voor.....

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #24 Gepost op: 14-01-2004, 13:04:00 »
Dat probeerde ik ook te zeggen. Eigenlijk meer probeerde ik de 'motivatie/motief' duidelijk te maken.

Offline molice

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 14-01-2004, 13:08:09 »
Motivatie om iemand dood te schieten? Ik snap wel wat je bedoeld maar ook al heb je nog zon goeie reden, dan nog...

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #26 Gepost op: 14-01-2004, 13:10:54 »
Motivatie om iemand dood te schieten? Ik snap wel wat je bedoeld maar ook al heb je nog zon goeie reden, dan nog...

ja daar kunnen wij dus niet over oordelen, gelukkig.......
moord is altijd slecht, maar zolang je de feiten niet weet, kun je er niets over zeggen.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #27 Gepost op: 14-01-2004, 13:37:43 »
helemaal mee eens, zolang je niet alle ins en outs weet is het niet fair te oordelen. En oordelen is zoiezo makkelijk als je geen betrokken partij bent.

Intikker: leuke plek om te wonen he Tilburg Noord?? Wij weten nu denk ik wel hoe diverse wapens er van dichtbij uitzien..
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #28 Gepost op: 14-01-2004, 14:14:15 »
Ik heb ze allemaal wel eens voorbij zien komen denk ik...
Bij mijn werk (AH) heb ik ze gelukkig nog niet gezien, maar verbaal geweld komt wel steeds vaker voor. Het is eigenlijk wachten op de eerste keer...  :-X :-\

@Mollemans: Wil je ze echt een keer allemaal voorbij zien komen, moet je eens gaan pinnen op het Verdiplein...  ;D
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #29 Gepost op: 14-01-2004, 16:46:42 »
ach zo leuk het verdiplein???  Of gewoon op een doordeweekse dag rond 11 uur naar de stad gaan, wil ook helpen en dan vooral iets zeggen tegen de op het fietspad geplaatste brommertjes met mensjes erop.
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #30 Gepost op: 14-01-2004, 17:38:03 »
Kleine toevoeging: ik ben geen rechter. Natuurlijk is het aan justitie om een oordeel te vellen. Uiteraard is er een geschiedenis, waaruit het fatale schiet-incident is ontstaan. Echter: een leerling die zonder reden van school wordt gestuurd? Lijkt me onwaarschijnlijk.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #31 Gepost op: 14-01-2004, 17:42:16 »
Hij is niet van school gestuurd. Er was vandaag een gesprek met zijn moeder over de mogelijkheid om hem van school te sturen. Dat maakt het neerschieten erger, maar ik moet altijd gelijk hebben, vandaar...
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Dorine

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 14-01-2004, 23:43:18 »
Nou deze man is neergeschoten om de hoek bij mijn werk en ik heb al die mensen gezien daarbuiten.

Ik rechtvaardig het dragen van wapens niet maar ik weet wel dat er bij die school elke dag een politieauto staat om de jongeren in de gaten te houden als de school uitgaat.
voorheen waren er dagelijks vechtpartijen daar op school en ik KAN me voorstellen dat je als puber dan iets zoekt waarmee je probeert het gevoel te creeren dat je iets hebt wat je zou kunnen beschermen.

dus ik zeg niet dat ik het goed vind maar ik kán me er iets bij voorstellen.
Mijn prinsje is chriz!!