De titelverdedigers (met Wva)Daar zijn we dan, klaar voor een nieuwe strijd. Omdat voor mij de cirkel rond is (van rode lantaarn naar winst in 10 jaar) wilde ik eerst een team zonder Pogi of WvA doen (al is het maar om Michael90 te stangen
). Alleen wint het fanatisme in mij het toch van de durf. Veel getwijfel, vooral bij de helpers. Beschermde renners stonden redelijk vast. Bij de helpers o.a namen als Matteo Jorgenson (rijdt voor Mas, wel kans op wit, maar kan hij dit al aan?), Quinn Simmons (won 2x een bergklassement, ook pas 21 jaar), Caruso natuurlijk (hele goede rijder, maar uiteindelijk niet genomen), Thomas (die Fransman die in Dauphine won), Mozzato en Van Poppel (7 en 9 miljoen te duur voor achterhoede sprinters) en zelfs good old Pierre Rolland allemaal de revue gepasseerd.
Bij de beschermde renners stond vast: Kung moet het doen (tijdrit, kasseien en vluchten), of toch Bisseger? Of toch Ganna? En O'connor in of toch op de bank? Zelfs Gerraint Thomas en Jasper Philipsen hebben in mijn basisploeg gestaan, om daar weer uit te verdwijnen. Dit is het geworden:
Kopmannen
WvA
Pocagar
Beschermde renners
- Vingegard
- Sagan (mijn geheime wapen voor de groene trui, kan vrijuit rijden, wil er voor gaan heeft hij gezegd, kan sprokkelen in sprints en etappes met een heuveltje en wie weet een Cavendish 2.0)
- O'Connor
- Küng
Helpers - Guereirro (dit is misschien een verrassende keuze, hij kan aardig tijdrijden, wil voor de bollen gaan, kan ontzettend goed klimmen/vrijbuiten, zie ik wel in veel berg/heuvelritten punten sprokkelen, helemaal als hij echt voor bollen gaat. Overigens nog getwijfeld tussen hem en Powless allebei 8 miljoen)
- Leknessund (het was hij of Matteo Jorgenson, allebei 7 miljoen, maar Leknessund mag vrijer rijden dan Jorgenson die voor Mas rijdt, dus kies ik met hem iemand die voor wit kan gaan en ritten wil kapen)
- Louvel
De bank- Vlasov (wilde ik al ver voor de tour in de basis, die heeft zich echt ontwikkeld en ik zie hem zo de top 3 in fietsen
- Haig (nergens op gebaseerd, maar of Caruso of Haig, uiteindelijk Haig gekozen)
- Mollema (vaak een goede 2e / 3e week, wie weet nog wat puntjes)
- Niv
- En nog iemand van 2 miljoen omdat het geld op was.
Veel succes en plezier iedereen