Wat een mooie Tour!
Prachtig gereden door Poga & Vinge, en wat is WvA toch een halfgod. Na die constante inspanningen ook soms nog een berg op locomotieven, bidons afleveren, bij gevallen teammaats blijven. En voor de leuk het grandioos doen bij tijdritten en sprints.
Qua pool:
Als ik niet in de laatste minuten was geswitcht van Gaudu naar Mas, had ik grofweg naast Niek in de top10 gestaan, maar nog ruim niet voor de overwinning meegedaan.
En nu sta ik als 16e nog net in het linkerrijtje, rustig peddelend in de schaduw van broeder Schulz. Dus it's all good
Aangezien m'n team een redelijke haastklus was, in de avond ervoor in elkaar gezet vanaf scratch, hoopte ik vooral op top10. Dat is net niet gelukt, maar ik ben niet ontevreden
Qua overwinnaars:
Hulde aan Wielergod Telminator, en nice job aan de podiumheren (+ eenieder die trots is op z'n prestatie
)
Zelfs nu de ploegen sterk op elkaar leken en het moeilijk was je te onderscheiden, slaagde je erin als enige van alle deelnemers Geraint Thomas te kiezen.
Daar was ik eigenlijk ook de hele Tour benieuwd naar.
Telminator, als je ervoor opstaat om je overweging te delen, waarom koos je voor GThomas?
Voor wat betreft ik vooraf kon vinden, in m'n spoedopfriscursus wat er het afgelopen jaar op wielervlak was gebeurd, leek het toch vooral te zijn dat GT zijn beste jaren duidelijk achter zich had. Dat hij misschien in de bergen lang zou kunnen aanklampen (zoals anderen van de top 10 of 15), maar niet meer dan dat.
Dus ik had zelf eigenlijk meer verwacht dat hij niet echt indrukwekkend zou zijn, en dat Ineos uiteindelijk zou settlen voor het klassement van Dani Martinez.
Maar die werd ziek (en was misschien sws niet goed genoeg, geen idee), en GT bleek the best of the rest, dus dat liep allemaal anders.
Maar hoe voorzag je dat GT wel weer zo sterk zou zijn?
Of ben je het er niet mee eens dat hij de afgelopen jaren maar vrij matig was, en zag je hem sws als een zeer serieuze podiumkandidaat?