Beter laat dan nooit, de ploeg van de titelverdediger... (En zoals gewoonlijk heb ik een slechte start...)
Kopmannen:
Joao Almeida
Simon Yates
Dit vond ik de moeilijkste categorie. Sprinters vielen sowieso af, aangezien die maar te beperkt inzetbaar zijn in de Vuelta tov van datgene wat ze kosten. Dan had je nog enkele rijders die misschien wat konden doen... Carapaz? Geen idee hoe zijn vorm is, en hoe hij geholpen gaat worden nu hij volgend jaar naar een andere ploeg gaat. Roglic? Die heb ik bewust niet gekoezen gezien zijn blessure en de onzekerheid eromheen. Ja, hij kan winnen, maar het kan ook al in de eerste echte bergritten gedaan zijn. Hindley? 2 grote rondes in een jaar? Lastig, en hij was wel erg duur. Evenepoel? Was hij een beschermde renner geweest had ik hem wel willen nemen, maar dat was hij niet. Ik waag ook te betwijfelen of hij 3 weken in de top wel gaat volhouden.
Het werden dus Almeida (voor mij een van de topfavorieten voor in ieder geval de jongerentrui, en misschien wel meer) en Simon Yates. Die was tenminste redelijk betaalbaar.
Beschermde renners:
Sergio Higuita
Gino Mäder
Ethan Hayter
Mads Pedersen
Ook hier ben ik deels voor de jeugd gegaan. Volgens sommige sites zou Higuita zelfs een van de absolute topfavorieten zijn. Mäder had ik eigenlijk al in de Tour willen hebben, maar daar startte hij niet. Hayter is een van de favorieten voor de puntentrui, en Mads Pedersen is gewoon een topsprinter die ook het wat zwaardere werk zou moeten aankunnen.
Helpers:
Daryl Impey
Juan Ayuso
Samuele Battistella
Mark Padun
Carlos Rodriquez
Juan Pedro López
Ook hier vooral voor jeugd gekozen die zou moeten kunnen verrassen. Ik vond zelfs een site waarbij Ayuso, Battistella, Rodriguez en Lopez outsiders voor de jongerentrui genoemd werden. Dat is de gok wel waard. Impey heb ik blijkbaar als enige... Verrassend! (al moet ik wel toegeven dat ik daar eerder Woods had, maar aangezien ik moest bezuinigen toch maar voor Impey gegaan.
Reserve:
Ben O'Connor
Esteban Chaves
Carlos Verona
Roger Adrià
Jaakko Hänninen
Lekker goedkoop en niet slecht. Adria en Hänninen zullen niet veel onder hoeven te doen voor mijn andere helpers...
Opvallend: ik heb geen renner van Jumbo...