Iedereen die dat wil gefeliciteerd
Vond het een heel leuke editie, met mooi puzzelwerk voordien
Ik ga trouwens nog even een suggestie doen die vermoedelijk niet populair wordt.
We willen elk jaar bewerkstelligen dat teams niet automatisch te veel op elkaar lijken. Volgens mij heb ik zowel wel eens een team gehad dat slechts 1 renner verschilde met Schulz, als een ander jaar slechts 1 helper verschil met KD (Mederel versus Molard, geloof ik).
De huidige regels leverden denk ik eerder meer dan minder variatie op vgl met normaal.
Ik ben van mening dat teams het meeste op elkaar lijken bij
- heel lage budgetten, wanneer je alleen maar zit te schappen (dan neem je immers nooit een subtopper die niet een minimale prijs is). Mijns inziens hebben we hier in het verleden tegenaan gezeten. Also, helpers en reservebank werden altijd geofferd. Kortom, variatie vermindert omdat veel quasi interessante renners een onpraktische prijs hebben.
- hele hoge budgetten. Want als je bv 300m hebt, dan maakt elke budgettaire afweging niet uit.
Mijn voorstel is als volgt.
Bepaal het budget op de gebruikelijke manier (al dan niet zonder extra helpers zoals voorheen).
... Mik er dan 15m bovenop.
Want het is toch mooi om allemaal teams met... Uran, Gesink, Soler of Meintjes te hebben?
Ze zijn te duur voor schoenveterbudgetten, en overwegend niet interessant genoeg voor geldstrooibudgetten.
Het lijkt me mooi als een eerste versie niet ram boven budget zit, maar dat er plek is voor een mogelijke unica hier of daar.
(en ja, ik weet dat je met een... Urko Berrade ook doorgaans een unica hebt, maar dat is niet wat ik bedoel).