Mijn team - De jeugd heeft de toekomst (veel renners onder 25 en paar ervaren krachten, ik speel puur voor de punten en kijk hoe ver ik kan komen dit jaar)
Basisploeg kopmannen- Roglic (hier stond eerst Almeida, maar ja als Roglic gaat, dan is hij goed genoeg, dus klik!)
- Evenepoel (heeft zn doel gemaakt van Vuelta, laat maar zien!)
Basisploeg beschermde renners- Hayter (wilde hem al in de Tour, maar die ging niet, dus nu een nieuwe kans, kan WvA'tje worden)
- Higuita (was de eerste die ik erin klikte omdat Vuelta ook doel is. Risico. geen drie weken renner, dus zullen zien)
- Arensman (ik had hier heel lang Mäder, maar ik dacht ik kies gewoon een uitgesproken kopman)
- MAL (ondanks de drugsellende heeft hij zijn zinnen gezet oo de Vuelta. Als hij geen gekkigheid heeft, is hij potentieel puntenkanon0
Basisploeg helpers- Rodriguez (als ie niet knecht, zie ik het hem goed doen)
- Ayuso (no brainer, zeker nu Almeida zich niet zo goed schijnt te voelen, of is dat zand strooien?)
- Groves (hopelijk een fijne sprintsprokkelaar, mag zich mengen in de sprints, kan een heuveltje verteren)
- Thijssen (wil sowieso veel sprinten, beetje sprokkelaar zoals Girmay in Giro was? Plus hij zegt misschien ook wel groen te willen meedoen
- Battistella (allrounder, wilde ik al in de Tour, na wegvallen van Peñalver dacht ik doei, upgrade naar Stewart of hij)
- Adria (voor 2 miljoen een leuk rennertje, ben niet de enige... had misschien toch Repa basis moeten zetten.. was 50/50 tussen die 2 voor laatste plekje)
Bank (ik had geen budget meer over, alles op de basis ingezet)
- Oconnor (pakt hij revanche als een van mn kopmannen faalt?)
- Chaves (mogelijk bollen als invaller?)
Verona (tsja...)
- Repa (is een groeibriljantje, 22 jaar, klimmer, tijdrijder goede voorbereiding. Als Tsjech neemt een Spaanse ploeg je niet zomaar mee. Had ook een goede tijdrit, potentieel pareltje) dus Daisy, ben benieuwd of hij jou sowieso wat oplevert
- Einhorn (om nog wat te sprokkelen eventueel budgetsprinter)
Verder op mn lijst, maar helaas niet mee en andere afwegingen waar ik spijt van ga krijgen misschien - Kelderman (het was hij of Higuita)
- Teunissen (had ik er lang in staan, sprak over geen sprinttrein/vaag over ambities, dus Thijssen)
- Cras (talentje van Lotto, maar relatief duur)
- Carapaz (altijd maar dat aanklampen, potentiële veel puntenpakker, zakt er ook wel eens door, slechte voorbereiding, dus niet gedaan)
- Sivakov (goedkoop, kan echt een parel zijn, maar ja, vaak ongeluk gehad me
- Yatas (als reserve, maar vond ik te duur)
- Stewart (na wegvallen Penalver, was het hij of Battistella, Batti klimt ook en ik vond zn voorbereiding ook niet zo indrukwekkend verder) en Batti wilde ik ook al in de Tour.
- Mas (die stond ook als puntenpakker op mn lijst, zeker na zijn goede Tour alleen hij is heel onzeker over zn kansen en daalangst dus laat maar... ga ik spijt van krijgen waarschijnlijk)
-Juan Pedro Lopez (het was hij of Rodriguez, ik vind Rodriguez net was meer allround)
- Buitrago (fijne talentvolle vrijbuiter waar ik veel van verwacht, had goede Giro, zie ik wel als puntenparel zoals JuanPe dat ook in de Giro was)