Eens met MV dat het voetbal gewonnen heeft. Ik vond al vrij vroeg in het toernooi dat geen enkele andere ploeg dan Spanje aanspraak kon maken op de beker. In alle linies voetbaltechnisch echt heel goed en met Yamal en Williams hele goede en scorende flankspelers waarvan Olmo goed kon profiteren met zijn goals, linksback Cucurella die heel dynamisch is aanvallend en verdedigend overal tussen zit. En ik moet toch ook weer Carvajal noemen, met Real de CL winnen en dan weer zo'n goed toernooi, hij staat er gewoon altijd.
Nederland? Halve finale was het maximale resultaat denk ik, maar daar speelde de uiteindelijk gunstige toernooihelft ook behoorlijk mee. Gakpo goed toernooi, maar b.v. ook De Vrij en Schouten en natuurlijk Bart Verbruggen.
De enige soevereine zege van Oranje was tegen Roemenië. Op vechtlust langs Turkije, dat was een meeslepende partij en bij vlagen liet Nederland wel goede dingen zien. Al met al had een finale ook nog wel gekund met het nodige geluk.
Engeland, Frankrijk beetje kopieën van elkaar qua degelijkheid maar met name zeer saai en weinig laten zien als je kijkt naar de kwaliteit van de teams.
Duitsland begon het toernooi voortvarend met die overwinning tegen de Schotten met goed voetbal maar daarna vielen ze toch ver terug. Deden het maximale tegen Spanje maar sneuvelden op kwaliteit.
Overage smaakmakers van het toernooi op basis van inzet en 'er voor gaan': Turkije, Georgië, Oostenrijk, Zwitserland, Slovenië.