Auteur Topic: EK voetbal 2024 Duitsland  (gelezen 2865 keer)

Online KingLennart

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: EK voetbal 2024 Duitsland
« Reactie #40 Gepost op: 15-06-2024, 10:49:07 »
Controversieel? Dit was een aanslag!
Zo erg??

Heb die paar minuten gemist omdat de hond hoge nood had... gs ik toch ff terug kijken...

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #41 Gepost op: 15-06-2024, 17:03:50 »
 Hij raakt eerst nog de bal dat kun je ter verdediging aanbrengen, maar het is erg brutaal en persoonlijk vimd ik de term aanslag neit eens overdreven .
Duitsland was echt maten te sterk, met een gewleldige musiala, kroos en wirtz . Vee, beweging en diepgang voorin .

Vandaag zwitserland hongarije.  Wat een slechte eerste helft van hongarije, veel te weinig druk op de bal, veel te veel ruimte weggeven ( vooral aan aebischer).
Tweede hekft geloofde zwitserland het wel en liet zich in slaap spelen en zowaar scoorde hongarije nog.

Voorlopig zat ik hier met 1 duitsland. 2 zwitserland. 3 schotland. 4 hongarije nog wel oke denk ik

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 15-06-2024, 17:35:13 »
Slechte zaak voor Schotland, beste derde kunnen ze eigenlijk vergeten met dit saldo.

Anderzijds, in de kwalificatie wonnen ze van Spanje.
klaar voor de strijd

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Reality/SoapVerslaafd
« Reactie #43 Gepost op: 16-06-2024, 10:28:16 »
10-0 winst voor Oranje voorspel ik vandaag

onze superteam, het beste oranje team OOIT  ::tandpastasmiley::  ::bravo::

Xavi Simons: toekomstig ballon d'or winnaar, daar dat zeg ik ook eventjes ''mbappé - neymar'' in een
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #44 Gepost op: 16-06-2024, 17:28:18 »
Ik vond het geen beste wedstrijd, ook al was de verslaggever veel positiever. Wel drie punten in de tas  ::ok::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Reality/SoapVerslaafd
« Reactie #45 Gepost op: 16-06-2024, 17:52:07 »
Ik vond het geen beste wedstrijd, ook al was de verslaggever veel positiever. Wel drie punten in de tas  ::ok::

prachtige wedstrijd, masterclass van Oranje tegen de poolse amateurtjes

we worden met gemak europees kampioen  ::tandpastasmiley::

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #46 Gepost op: 18-06-2024, 23:09:48 »
Wat een raar toernooi tot nu toe...
De grote favorieten kunnen toch niet helemaal stoomwalsen en dat bied hoop, maar de arbitrage redt hun huid continu. ::ohno::

De minder interessante westrijden zijn ineens toch leuk, maar er wordt telkens gefloten voor drie keer niks. Tempo wordt constant verstoord.

de grootste verrassing voor mij tot dusver is Roemenië.

Op naar speelronde 2...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Reality/SoapVerslaafd
« Reactie #47 Gepost op: 24-06-2024, 15:51:28 »
Wat een raar toernooi tot nu toe...
De grote favorieten kunnen toch niet helemaal stoomwalsen en dat bied hoop, maar de arbitrage redt hun huid continu. ::ohno::

De minder interessante westrijden zijn ineens toch leuk, maar er wordt telkens gefloten voor drie keer niks. Tempo wordt constant verstoord.

de grootste verrassing voor mij tot dusver is Roemenië.

Op naar speelronde 2...

veel eigen doelpunten ook lol

ben zelf beetje pissig dat die belgische coach een van de betere spelers De Ketelaere geen speeltijd gunt tot nu toe, speelt momenteel heel goed bij Atalanta (heeft daar nu definitief ook contract getekend ja, dus niet meer terug naar AC Milan)

ik vind Georgie het best goed doen in hun ek-debuut, spelen best redelijk vermakelijk voetbal ook

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #48 Gepost op: 25-06-2024, 21:23:50 »
Waarschijnlijk hadden alle Oostenrijkers voor de wedstrijd een paar blikjes Red Bull naar binnen gewerkt ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #49 Gepost op: 26-06-2024, 00:30:29 »
Waarschijnlijk hadden alle Oostenrijkers voor de wedstrijd een paar blikjes Red Bull naar binnen gewerkt ;)

Je zou het haast denken...

Maar voor aanvang van het EK baalde ik er al van dat Teun Koopmeiners moest afhaken, omdat we die best wel eens hard nodig zouden kunnen hebben. Geweldig bij Atalanta als leider op het middenveld en dat is nu net wat Nederland mist op het middenveld: iemand die de beuk er in kan gooien. Veerman en Schouten zijn prima voetballers maar het leek er echt wel op dat ze dat ze dachten net zo veel tijd te krijgen om een bal aan te nemen als in de gemiddelde Eredivisie-wedstrijd .

Ik had echt een deja-vu gevoel van Qatar '22 bij Virgil's verhaal na afloop vandaag: we wilden wel maar we deden het niet, het moet anders, we moeten eraan werken etc.

We kunnen het beste Engeland treffen geloof ik, die maken ook geen indruk. Ik vrees dat we er meteen uit liggen straks. Spanje en België  is sowieso einde verhaal als we daar tegen moeten.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #50 Gepost op: 26-06-2024, 11:14:02 »
België moet eerst maar eens poulewinnaar zien te worden...
Ich bin ein Bärliner!

Online KingLennart

• Actief Lid
  • Runner-Up RSC 19
« Reactie #51 Gepost op: 26-06-2024, 11:22:44 »
we worden met gemak europees kampioen  ::tandpastasmiley::
Snuif jij lijm?  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #52 Gepost op: 6-07-2024, 23:55:02 »
We worden kampioen  ::bravo:: pff wat een achtbaan weer deze wedstrijd... en niet echt best...

Offline MoleBuster

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 7-07-2024, 00:36:59 »
Zeg dat wel, maar wel een stuk amusanter dan Engeland-Zwitserland b.v. en alle Frankrijk-partijen.

Even beperkend tot de halvefinalisten samenvatting van het toernooi:

'Boring'-trofee: 1. Frankrijk, 2. Engeland
'Je weet 't maar nooit'-trofee: Nederland
'Die moeten toch echt wel kampioen worden'-trofee: Spanje

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #54 Gepost op: 8-07-2024, 14:36:03 »
Frankrijk nog geen enkel eigengemaakt velddoelpunt... 2 eigendoelpunten en 1 strafschop...
Ich bin ein Bärliner!

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #55 Gepost op: 8-07-2024, 17:22:33 »
Frankrijk laat dus even zien waarom toernooivoetbal best oneerlijk is.

Penaltyreeksen mogen er van mij echt uit. na 90 minuten gewoon sudden death spelen.
Of als ze erin blijven, moet de nemer met een constante snelheid de naar de bal toelopen. Geen versnelling of vertraging. Maak een eind aan de eeuwige discussies of de penalty wel eerlijk genomen is...

Ja ik snap dat dit onderdeel is van het tactische steekspel, maar ik raak zo ontzettend geïriteerd aan die spelertjes die net doen alsof ze het strand van Baywatch op komen rennen.
« Laatst bewerkt op: 8-07-2024, 17:25:15 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #56 Gepost op: 11-07-2024, 10:15:26 »
Als zelfs veel engelse supporters vinden dat het geen penalty was, zegt dat genoeg over de manier waarop de fluit gehanteerd werd.

Ik bedoel uiteraard, hoe beroerd die scheidsrechter zijn taak uitvoerde. Bij een keiharde charge van Dumphries zou ik geen problemen met die penalty hebben gehad.

Maar hoe had hij, in volle aktie, zijn benen weg kunnen houden? Hij had ze moeilijk af kunnen schroeven.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #57 Gepost op: 15-07-2024, 22:46:05 »
Het voetbal heeft gewonnen  ::bravo:: De best voetballende ploeg overall (stuk leuker dan die generatie 2008 - 2012 eigenlijk) is kampioen.

Dit is hoe mijn elftal van het toernooi eruit zou zien (ook deels gebaseerd op persoonlijke voorkeuren en Schranz gun ik een plekje als mede-topscoorder)

Verbruggen
Walker - De Vrij - Saliba - Cucurella
                    Kanté - Ruiz
         Yamal - Musiala - Williams
                     Gakpo

Reserves
12. Maignan (keep)
13. Mamadashvili (keep)
14. Carvajal (RB)
15. Akanji (CV)
16. Guehi (CV)
17. Kadioglu (Linksback)
18. Rodri (Middenvelder)
19. Schouten (Middenvelder)
20. Rice (Middenvelder)
21. Vargas (Vleugelaanvaller)
22. Dani Olmo (aanvallende middenvelder)
23. Arda Güler (aanvallende middenvelder) 
24. Ndoye (vleugelaanvaller)
25. Mikautadze (spits)
26. Ivan Schranz (spits)

Mainoo kon ik niet meer kwijt helaas.
« Laatst bewerkt op: 15-07-2024, 23:03:24 door MollenvangR »

Offline MoleBuster

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 18-07-2024, 00:37:44 »
Eens met MV dat het voetbal gewonnen heeft. Ik vond al vrij vroeg in het toernooi dat geen enkele andere ploeg dan Spanje aanspraak kon maken op de beker. In alle linies voetbaltechnisch echt heel goed en met Yamal en Williams hele goede en scorende flankspelers waarvan Olmo goed kon profiteren met zijn goals, linksback Cucurella die heel dynamisch is aanvallend en verdedigend overal tussen zit. En ik moet toch ook weer Carvajal noemen, met Real de CL winnen en dan weer zo'n goed toernooi, hij staat er gewoon altijd.

Nederland? Halve finale was het maximale resultaat denk ik, maar daar speelde de uiteindelijk gunstige toernooihelft ook behoorlijk mee. Gakpo goed toernooi, maar b.v. ook De Vrij en Schouten en natuurlijk Bart Verbruggen.

De enige soevereine zege van Oranje was tegen Roemenië. Op vechtlust langs Turkije, dat was een meeslepende partij en bij vlagen liet Nederland wel goede dingen zien. Al met al had een finale ook nog wel gekund met het nodige geluk.

Engeland, Frankrijk beetje kopieën van elkaar qua degelijkheid maar met name zeer saai en weinig laten zien als je kijkt naar de kwaliteit van de teams.

Duitsland begon het toernooi voortvarend met die overwinning tegen de Schotten met goed voetbal maar daarna vielen ze toch ver terug. Deden het maximale tegen Spanje maar sneuvelden op kwaliteit.

Overage smaakmakers van het toernooi op basis van inzet en 'er voor gaan': Turkije, Georgië, Oostenrijk, Zwitserland, Slovenië.