Hoog staan in een lijstje van iemand die een eigen bokaal naar zich vernoemd heeft gekregen is niet persé een compliment
Ach, ik ben al een tijdje niet meer de persoon van wie je het minst graag punten wil krijgen hoor.
De eerste paar keer dat ik meedeed heerste hier nog duidelijk een voorkeur voor kreunende, Westerse mannen muziek. Ik was toen één van de weinigen die dat niet zo interessant vond en liever mijn punten gaf aan wat gewaagdere niche als die EggPlantEgg van jou, maar je was eigenlijk al bij voorbaat kansloos voor de winst als je iets instuurde wat enigszins afweek van de norm, of als je een exotisch land kreeg toebedeeld waar nou eenmaal niet zulke grote budgetten voor de productie van een muzieknummer voor handen zijn als die wij hier gewend zijn.
Nou denk ik dat dat laatste op zich niet veranderd is, maar de toestroom van nieuwe leden in de Lockdown-periode bracht wel weer nieuwe smaken met zich mee. Sindsdien scoren bijvoorbeeld vrouwelijke dance pop artiesten die je veel meer in landen in Oost-Europa, Zuid-Amerika, Afrika etc kan vinden ook een stuk beter, wat in elk geval voor meer afwisseling zorgt (ik vraag me echt af hoe Çalkala had gescoord als ik die twee edities later had ingestuurd). En zijn er altijd wel een paar liefhebbers die ervoor zorgen dat je met een metal-nummer niet meteen laatste eindigt.
Meer diversiteit in stemgedrag zorgt dat je minder snel uit de toon valt (!) (en vice versa) dus het zal vast niet helemaal toevallig zijn dat ik hem na de eerste 3 keer nooit meer gewonnen heb - de laatste keer maakte ik zelfs nog eerder aanspraak op de titel van 'meest basic bitch'.
Dus ik zie het als een goede ontwikkeling dat ik steeds meer competitie krijg voor deze prestigieuze trofee, maar mocht ie onverhoopt weer bij mij terecht komen zet ik hem ook met alle liefde weer terug op m'n schoorsteenmantel. (bij wie staat ie nu trouwens?)