Alright, dan mijn ploeg:
Kopmannen: Rogy & Vingy; bank AyusoZoals anderen wilde ik eigenlijk graag Ayuso, maar ik vind 'm te veel vraagtekens hebben, en denk dat Roglic veel steadier gaat zijn, en waarschijnlijk beter gaat scoren inclusief de jongerenpunten meegerekend. Evenepoel heb ik sowieso twijfels over duurzaamheid over de gehele 3 weken + twijfel of hij z'n vormpiek goed heeft getimed + heel zwak team.
Vingy heeft de TdF in de benen, maar is zoveel beter dat hij niet 100% hoeft te zijn. Met 90% fitheid wint hij de Vuelta alsnog, denk ik, en komt met 80% op het podium. Also, Jumbo heeft expres gewacht tot na de Tour om te beslissen of Vingy meeging, en blijkbaar zat hij qua fitheid en hersteldheid helemaal prima, dus ik sluit niet eens uit dattie wel toppie in vorm gaat zijn.
Probleem bij de kopmannen: ik zou elke kopman hebben gekozen als beschermde renner. En toen had ik ineens weinig interessante opties bij beschermde renners.
Beschermde renners: Landa, Groves, Coquard, Mas. Bank: Dunbar, DaineseExtreem weinig sprint-opties, dus was weinig spinters van plan. Maar moest toch iemand kiezen + elke dag worden de sprinttrui-punten tóch verdeeld, dus Groves en Coquard gekozen die ik als grootste kanshebbers zie.
Landa zie ik wel verrassen + goedkoop, dus klein risico die fors
kan uitbetalen.
Mas was een keuze uit armoede. Ja, hij was duur + een renner die ik normaal graag kies, maar een deel van zijn jaar was zo rambagger.. En ook nog tijd niet gekoerst, en het is een diesel die vaak traaaag op gang komt. Dus wilde m eigenlijk niet kiezen. Tegelijk: een hoop theoretische kwaliteit, en als het er wel uitkomt, kan ook dit gokje ineens fors uitbetalen.
Zaterdagochtend wisselde ik nog Dunbar en Mas (ik had Mas op reservebank). Ik kreeg toch twijfels bij Dunbar: deed het goed in de Giro, maar tegelijk: hoeveel grote namen stonden er nu buiten het podium... Dit veld is veel sterker, dus als hij het prima doet en 7e of 10e wordt in het eindklassement is dat prima voor hem, maar zoveel levert het niet op.
Mas daarentegen wordt misschien 3 van de 4x huilen, maar de keren dat hij wél levert wordt dat meteen dikke mik.
Dat had ik sowieso bij de meeste van de zeer interessante jonge renners. Ik had extreem lang Gregoire en Buitrago in m'n team, maar kreeg niet helder in m'n hoofd hoe ik ze écht zag scoren. En Uytdebroeks, Lenny Martinez, Poole, Onley.. een serie van die jongelingen die vermoedelijk gaan strijden voor plek 5-15, nadat ze in allerlei koersen interessant en potentierijk zijn gebleken... maar overwegend allemaal ook met bergen vraagtekens, veel concurrentie voor die plekken, en het gros gaat waarschijnlijk niet zoveel punten pakken. Zelfs niet in jongerenklassement, want daar heb je Evenepoel, Ayuso en Almeida.
(Heb wel Poole gekozen)
Vlasov en Arensman verwacht ik eigenlijk niets van. Benieuwd naar Vine, maar dacht dat hij z'n kansen moet opofferen voor Ayuso en Almeida.
Helpers: Storer, Poole, MvdBerg, Romo, Rubio, Heiduk. Bank: Engelhardt, Aular.Heb hier ongewoon veel tijd ingestoken, zodat ik voor de verandering eens daadwerkelijk achter al m'n keuzes qua helpers sta.
Ik hoop vooral dat Storer voor bergtrui gaat gaan. Ook nog Herrada overwogen, maar ik denk dat hij etappes > bergtrui. Ik ben nooit zo goed in aanvallers kiezen, dus kies ze ook weinig, maarja, zo houd ik dat wel in stand
Rubio ook als aanvaller.
Had verwacht dat Romo meer zou zijn gekozen, als winnaar van jongerenklassement in Burgos.
Ohja, en Heiduk was puur voor de TTT, maar dat is kats in het water gevallen.
Ben benieuwd naar Zana. Die wilde ik ergens wel, maar kon 'm niet meer in m'n team breien.