Yup, eens met meerdere dat hij keuzes gaat moeten maken, want je kunt niet alles willen + de grote rondes. Zelfs Pogi had daar moeite mee, en die is vooralsnog een stuk beter in grote rondes.
Maar ik ben heel benieuwd wat er zou gebeuren als hij zich er compleet op focust om de 3 weken van een grote ronde top te zijn. Maar als hij voor de TdF komend jaar wil gaan, wel echt veel andere dingen gaat moeten laten schieten. Ik weet niet of hij dat wil?
Dat Vingegaard & Kuss (en bv Mas ook) natuurlijk ook geen optimale Vuelta-voorbereiding had vergeten we voor het gemak dan maar even
Vooral van Kuss is het bizar. Die heeft/had toch altijd wel een paar momenten dat hij er ineens totaal doorheen zat (los van dagen dat hij zichzelf mocht sparen), en hij rijdt nu z'n 3e grote ronde in het jaar
Dus nog los van dat ik had verwacht dat hij direct weggecijferd zou worden, dat hij nu zo goed in vorm lijkt
Vorig jaar won hij de Vuelta en dat doe je niet zo maar, ondanks dat Roglic viel.
Hij won de Vuelta met een extreem eenvoudige 3e week, wat juist zijn mogelijke zwakte was, maar een welbekende kracht van naaste belager Mas.
Nu was hij alsnog bijna op het niveau van Mas in de derde week, dus dat is alsnog best heel sterk, maar Evenepoel was niet meer ruimschoots z'n meerdere.
Evenepoel is nog met afstand de best scorende renner in onze pool tot nu toe. En wie zegt dat hij niet nog twee etappes gaat pakken , zon fietsbeest is het wel. Dus zelfs als hij se komende etappes niet meer meedraait voorin , vind ik de keuze voor evenepoel nog geen slechte keuze .
Klopt, hij heeft nu al genoeg punten gepakt dat hij minimaal een acceptabele keuze gaat zijn, zelfs als hij geen punt nog pakt.
En ik mik dat hij nu voor etappes inderdaad gaat, dus als hij al z'n energie kan steken in een paar etappes topniveau, zou hij er best enkele kunnen pakken.
Dat gezegd hebbende hoop ik dat hij ooit in een ploeg komt waarin ze wel coureurs hebben als een gesink, kelderman, storer, rubio. Mannen die iemand bergop kunnen bijstaan, een groep een tempo op kunnen leggen waardoor aanvallen bij voorbaat gesmoord worden .
Volgend jaar heeft hij Landa! Die kan als superluxe knecht worden ingezet. Hoewel ik niet weet of die een constant tempo vooraan gaat rijden, of meer ondersteuner binnen het groepje favorieten.