Ja, ben heel benieuwd hoe het momenteel intern bij Jumbo gaat.
Roglic kan met winst op gelijke hoogte komen met Heras als meeste Vuelta-overwinningen, en heeft dan ook een relatief zeldzame dubbel met de Giro. Dat icm dat hij in de afgelopen TdF's toch heeft moeten verkroppen dat hij pijnlijk werd overvleugeld door Pogy en Vingy, kan ik me voorstellen dat hij voor eigen eer wil (kunnen) gaan.
Vingy zou met winst bevestigen dat hij op dit moment echt de beste groteronderenner is. Zowel de Tour 2x winnen, en dan ook nog eens direct een dubbel met de Vuelta? Poeh!
En Kuss... Het zou natuurlijk wel heel wat zijn om ooit 1x een grote ronde te winnen. Dan is je naam tot op zekere hoogte al gemaakt, en kan je verder kijken wat er in de rest van je carrière nog kan. Maar die eerste winnen.. En daarnaast was hij de meesterknecht van zowel Rogy als Vingy, die beide in hun winsten op hem hebben gesteund. Dus hij heeft wel enorm veel goodwill.
Het makkelijkste is natuurlijk om de benen te laten bepalen, en de mannen vrij te laten. Zeker als er verder weinig competitie over zou zijn. Echter, als het dan wel fout gaat, sta je er heel slecht op
En wat betreft slechte dagen voor kuss in andere rondes, ik denk dat we niet moeten onderschatten wat het verschil kan zijn tussen kilometers op kop rijden bergop voor je kopman, of die zelfde kilometers te maken in de buik ban een groep favorieten .
Tot nu toe vind ik kuss erg sterk rijden en op de momenten dat hij bergop demareert zit er echt wel wat op.
Ik meen te herinneren dat in voorgaande jaren het wel is voorgenomen dat wanneer zijn beurt kwam als laatste wagonnetje in het TJV-treintje, eigenlijk alle energie op was. Soms niet, soms was hij grandioos, maar dat dat enigzins onvoorspelbaar was.
Maar nu is hij inderdaad top, en leek gister nog wel wat over te hebben gehad als bv Mas op het laatst nog eens was weggesprongen. Zijn eigen aanval, toen hij halverwege moest stoppen vanwege een toeschouwer, zag er ook wel echt overtuigend uit.
Mocht hij inderdaad goed blijven, ben ik heel benieuwd naar de Kuss van de komende jaren.
... En jongens aan toe, wat is de staf van TJV dan bizar goed in het uiterste uit hun renners krijgen & hun vorm te laten pieken op de juiste momenten
dat vind ik misschien nog wel bizarder dan de renners zelf, want het is niet alsof ze veruit het hoogste budget hebben alle renners weg kunnen kapen die ze willen hebben, maar het lijkt dat de staf de afgelopen jaren bijna alleen maar uitmuntende beslissingen maakt