Ik ben volgens mij een van de weinige die Netta wel kan waarderen...
Ze is naast haar Kippenlied een vaardig artiest, zeker als ze het combineert met een recorder, en voornamelijk een preformer (She walked so Käärijä could run)
Daarom dacht ik laat ik in mijn ogen een van haar wat meer timide nummers nemen.
(Maar wel blij dat ik niet voor mijn eerste keer als laatste ben geëindigd
)
Maar genoeg over het nummer...
Tijd voor de punten van:
Nagendel Voorop staat dat een hoop van de comentaren voorgehouden worden om controverse te voorkomen.
(Staan misschien wat commentaren in die net wel, net niet kunnen?)
Van een nagelbijter is geen sprake meer dus ik zal er maar gauw doorheen gaan.
1 punt gaat naar:
Maskalonië, Dit nummer met een kenmerkend jaren 80 baslijntje heeft toch net genoeg indruk gemaakt om in de punten te vallen.
2 punten gaan naar:
Holdvilág, Dit nummer heeft een opbouw waarbij je constant op zo'n manier verrast wordt dat het prikkelt, maar met een heel klein stokje.
3 punten gaan naar:
Torres del Colores, Een nummer waarbij je precies dat lekker gevoel overhoud, zonder je te schamen dat je naar dit nummer luistert.
4 punten gaan naar:
Explodië, Dit nummer had hoger gescoord, als de drop in je gezicht zou ontploffen.
5 punten gaan naar:
Pipolonia, De categorie is f*ck around, find out.
6 punten gaan naar:
Adonia, Hier was voornamelijk commentaar te vinden over de over de top videoclip, maar het nummer zelf was sterk.
7 punten gaan naar:
Serendepia, Dit nummer had hoger gescoord... Als het na het tweede refrein niet helemaal doodkabbeld.
8 punten gaan naar:
Rotland, er werd oprecht gedacht dat ze het kruid al vroeg verschiet hadden toen ze dit als 2de presenteerde...
10 punten gaan naar:
Flammique, Blijkbaar als je de Fyr weghaald uit Fyr og Flamme krijg je ineens een super goed nummer? Nee disco in deze line-up is gewoon een hele fijne en puntwaardige verrassing.
En dan de laatste 12 punten van deze editie van RSC:
Leshia, Dit is puur etnische P*rno.
De Eindstand:Flammique 159 🏆
Leshia 134
Pipolonia 102
Temporalis 99
Holdvilág 87
Uniland 77
Sandwichia 69
Hjärta 68
Serendipia 63
Crazystan! 63