Leuk om iedereens toelichtingen te lezen en weer nieuwe dingen over iedereen te leren
Hierbij mijn toelichtingen:
1. Hoogtepunt - Een huwelijksaanzoek!Een aantal mensen hier wist dit al, maar HDD en ik zijn sinds een paar maanden verloofd
Opmerkelijk genoeg hebben de meeste mensen die dit niet wisten het ook goed ingevuld. Goed beredeneerd of heeft iemand die dit wel wist het een keer in de Discord gegooid ofzo?
2. Muzieknummer - Critical Role – Your Turn To Roll, vanwege de vele uren Critical Role die ik ook dit jaar weer heb gekeken. Ik heb Critical Role twee jaar geleden nog opgegeven als mijn ontdekking van het jaar, dus iedereen had dit goed moeten hebben
Critical Role is dus een webshow waarin stemacteurs D&D spelen, en het is fantastisch
Overigens is er ook een animatieserie van de eerste campaign op Amazon Prime, heb het zelf nog niet gezien maar het is ongetwijfeld een aanrader (en het is iets korter dan afleveringen van 4 uur
).
3. Forummoment - Minder vaak op het forum zijn.Eigenlijk begint mijn plezier in het forum al jaren steeds verder af te nemen, en ik had oorspronkelijk bijna hetzelfde antwoord als Niek: dat heb ik dit jaar niet echt. Maar ik heb het toch nog veranderd, omdat ik er eigenlijk wel blij mee ben dat ik het forum ook iets meer heb kunnen loslaten, en af en toe een tijd helemaal niet online ben geweest. Dus in die zin was dat dan mijn “forummoment”, hoewel het niet echt één moment was.
Selmars toelichtingen op Hunted was overigens helemaal niet zo’n gek antwoord geweest, die zijn zeker leuk om te lezen!
4. D*N's talkshow - D*N zelf, met de vraag of hij ooit nog verder gaat aan de forumsoap!Dit was gewoon het eerste wat er in me op kwam! Maar ook hier was Selmar eigenlijk best wel een goede optie geweest, waar ik gewoonweg niet aan gedacht heb.
5. TV-moment - Een perfecte counterspell van Scanlan.Scanlan is een personage uit campaign 1 van Critical Role, dus met behulp van Google kon je deze weten als je vraag 2 wist. Dit was echt zo’n scène waarvan je mond compleet openviel en waardoor een battle echt heel anders had kunnen verlopen. Maar veel meer kan ik er niet over zeggen, want anders zit ik straks Robbies antwoord op vraag 6 te veranderen!
Bestemming X was ook niet zo’n gekke gedachte, aangezien ik een aantal keer in dat topic had gepost en de eerste aflevering ook wel echt heel goed was. Helaas vond ik het daarna wat achteruit gaan, dus daarom ben ik hier niet voor gegaan. Het rode scherm van de mol was ook een logische keuze geweest, maar heeft op de een of andere manier toch minder indruk gemaakt.
6. Spoiler - Technisch gezien geen spoiler, maar de Klaas-hint was wel irritant.Ik vind spoilers blijkbaar niet zo ontzettend vervelend dat er dan eentje is die me altijd bijblijft. Maar de Klaashint heeft voor mij wel redelijk dat seizoen verpest. Vreemd genoeg was dat bij de “Case is de mol”-hint veel minder, ik denk omdat je die ook kon opvatten als “C is de mol” en hij dan ook nog op de andere finalisten kon slaan (hoewel ze dat ook van te voren niet wisten natuurlijk).
Grappig dat deze zo vaak goed is gegaan, maar ook apart dat zoveel mensen “Nietsvermoedend op het NOS Nieuws lezen dat de Mol in België heeft opgegeven” aan mij hebben gekoppeld. Die spoiler heb ik gelukkig weten te ontwijken. En het jaar van de priesterhint was juist het jaar dat ik echt actief werd hier, was wel snel geweest als ik toen al was gestopt met meelezen!
7. Sportmoment - Een fietstocht van 10kmIk heb dit jaar een elektrische fiets gekocht, en daarop kan ik dus gewoon ineens verder fietsen dan zeg maar maximaal 2km waarbij ik dan de dag daarna de hele dag op de bank moet liggen???
Ik twijfelde bijna of het niet flauw was om dit in te vullen, aangezien ik een keer heb gezegd dat antwoorden over lange stukken hardlopen, wandelen of hiken niet bij mij hoorden tenzij ik een rolstoel zou gaan gebruiken. Maar ik heb hier niets gezegd over fietsen, én ik heb zelfs gepost over die elektrische fiets – wat in feite voor mij het fietsequivalent is van die rolstoel
Dus op zich had je met die kennis, het feit dat een fietstocht van 10km voor de meeste mensen nou niet bepaald een topprestatie is, én de wetenschap dat ik hier meestal voor een persoonlijk antwoord ga, dit antwoord wel aan mij kunnen koppelen.
Toch hebben alleen Niek en MV dit gedaan, en zijn er bizar veel tv-sportmomenten aan me gekoppeld terwijl ik vrijwel geen sport kijk. Het antwoord over het beklimmen van een ladder snap ik ook wel though, was ook typisch een antwoord voor mij geweest
8. Persoon op social media - Ed Yong, omdat hij als wetenschapsjournalist enorm interessante en goede artikelen schrijft (en boeken, maar die moet ik nog lezen).Ik volg niet echt BN’ers of celebrities op social media, dus ik heb “bekend” wat breed opgevat (maar gelukkig heeft bijna iedereen dat gedaan bij deze vraag). Ed Yong schrijft echt hele goede artikelen over Long Covid en ME/CVS – en aangezien dat natuurlijk te googlen was is deze vaak goed bij mij ingevuld. Daarnaast schrijft hij ook hele interessante boeken over o.a. microbiologie en het dierenrijk. Het boek over microbiologie ligt hier al een tijdje ongelezen, maar hopelijk ga ik er dit jaar eindelijk de tijd voor nemen!
9. Ontdekking - BLÜ EYESDeze zangeres heb ik halverwege dit jaar ontdekt en maakt hele fijne liedjes over o.a. chronisch ziek zijn.
Dit was dus ook best te googlen geweest (en daarnaast volg ik haar op Instagram), maar toch heeft niemand dit goed. Verder kan ik inderdaad ook genieten van groen in huis (we hebben echt een hoop nieuwe plantjes gekocht dit jaar) en past het antwoord over dat je je niets hoeft aan te trekken van het verwachtingspatroon dat de samenleving van je heeft ook wel bij mij. Ik heb dan alleen weer niet ontdekt dat de tentakels van octopussen zelfstandig kunnen denken, want ik heb dus die boeken van Ed Yong nog niet gelezen!
10. Beste eigenschap – Lastige vraag. Toen ik dit aan mijn partner vroeg zei hij “sociale betrokkenheid”, dus dat dan maar. Ik heb een sterk rechtvaardigheidsgevoel en probeer me vaak in te zetten voor een betere wereld op de manieren die bij mij passen.Pfoe, ja, echt de lastigste vraag in de forumquiz ooit. Ik ben niet altijd zo goed in mijn eigen positieve eigenschappen benoemen, dus vroeg ik het maar aan HDD. En die vindt uiteraard nog veel meer dingen aan mij leuk
Maar dit is denk ik wel een eigenschap die ook wel een grote rol speelt in mijn leven. Ik kan al van kleins af aan slecht tegen onrecht, en veel sociale problemen gaan me dan ook aan het hart.
Best wel een paar keer goed gegaan, maar zodra ik het antwoord zag over “privédetective spelen” had ik toch wel verwacht dat meer die bij mij zouden neerzetten
11. Kledingstuk - Snag TightsDeze overwoog ik ook als ontdekking van het jaar in te vullen, maar hier paste hij ook goed. Snag Tights is een pantymerk (hoewel ze inmiddels ook andere kleding maken) dat claimt echt goed passende panty’s te maken in alle maten, en het klopt dus echt! Geen gesjor meer om ze omhoog te krijgen waarbij je dan bijna een ladder erin trekt en ze vervolgens constant af blijven zakken, gewoon passende en lekker zittende panty’s. Mijn moeder is al een paar jaar fan, dus toen ik dit jaar nieuwe panty’s nodig had ook daar gekocht en nu wil ik niets anders meer
Dit was natuurlijk één grote gokvraag, dus nog best knap dat het één keer goed is ingevuld! Verder opmerkelijk dat de rode top van Guess zo vaak bij mij is ingevuld, geen idee waar dat vandaan komt.
12. Bereikt over 12 maanden – Rust in mijn hoofdIk vind het altijd lastig om echt doelen te stellen voor een nieuw jaar, omdat je over zoveel dingen zo weinig controle hebt. Ik kan wel weer antwoorden gaan geven over een baan ofzo, maar het enige wat je jezelf dan echt als doel kunt stellen is nieuwe stappen zetten. Of je dan ook wordt aangenomen heb je niet in eigen handen (zeker in mijn situatie). En ik hoop dit jaar ook weer wat nieuwe antwoorden te vinden in de vorm van diagnoses, maar ik heb er natuurlijk weinig invloed op of ik die diagnoses ook ga krijgen. Ze kloppen of ze kloppen niet. Tot slot hoop ik dit jaar te trouwen, maar we wisten nog niet zeker of dat dit jaar of volgend jaar ging gebeuren op het moment dat ik de antwoorden invulde. Wat ik dus aan het einde van het jaar vooral “bereikt” hoop te hebben is rust in mijn hoofd. Daar kunnen alle bovenstaande dingen zeker aan bijdragen, maar ik hoop die rust in mezelf sowieso te kunnen vinden door komend jaar meer tijd te nemen voor hobby’s en de dingen die ik echt belangrijk vind.
Alleen goed ingevuld door D*N! Verder is dit natuurlijk altijd een lastige vraag om in te vullen, en grotendeels zijn er geen hele rare antwoorden gegeven. Alleen een opleiding volgen is toch alweer een tijdje geleden, en zeker Robbie had dat toch wel moeten weten!
Wie kent mij het beste?D*N – 6
Robbie, MV – 5
Niek, MitchK – 4
LdH, Lucy, JaccoS, Hans – 3
WhattheFrank – 2
Wouter – 1
(Molduck – 0)