Wat is jouw sportmoment van het jaar?200km lopen in vier dagen
Anne-Marie Fokkens stopt als presentator van de dartsprogramma's op Viaplay
De 10km Singelloop in iets meer dan een uur rennen
De beslissende race in F1 2023
De degradatie van FC Groningen met alle bijbehorende onrust binnen de club. Het is een club die mij dichter aan het hart staat dan je misschien zou vermoeden en het is, vind ik, een club die gewoon in de eredivisie hoort. Dat zo'n club kan degraderen had ik niet verwacht
De eindsprint van Femke Bol op de 4x400 meter voor vrouwen.
De estafettedames (en het interview na het goud)
De finish van de Indy 500
De hardloopsters die goud haalden op het WK.
De routine van De Zweep Erover oefenen.
De voetbalmatch Duitsland-België, de nieuwe start van de rode duivels en hoe sterk ze de eerste test tegen een topper hen overklast hebben.
De waanzinnige eindsprint van Femke Bol op de 4x 400m
Een (nogal natte) 1-7 nederlaag.
Een fietstocht van 10km
Het WK atletiek
Ik heb afgelopen jaar weinig sport gekeken, dus laat ik het houden op de KNVB-beker winst van PSV.
Kletteren maar dan zonder wijnplateau
Na vorig jaar 3x 2e te zijn geworden met mijn eigen team dit jaar eindelijk herfstkampioen!
Nederland - België (v)
Toen ik een ladder beklom
Van der Poel die de wereldtitel pakt ondanks een valpartij in de slotfase
Vingegaard’s tijdrit tijdens de Tour de France
Zoals altijd: ik kijk geen sport.
Wie is de leukste/grappigste/interessanste bekende persoon om te volgen op sociale media en waarom?@pietervalley vind ik heel grappig
Bianca Toeps, omdat ze niet alleen heel goede boeken en blogs schrijft maar ook fantastische foto’s maakt en leuke dingen post.
Bram Krikke doet mij met enige regelmaat gniffelen.
Ed Yong, omdat hij als wetenschapsjournalist enorm interessante en goede artikelen schrijft (en boeken, maar die moet ik nog lezen).
Evert Kwok, al is het maar vanwege het stripje in de dierenwinkel: ‘Spaart u ook zee-egeltjes?’
Fred van Leer omdat hij zoveel humor heeft.
Geen
Geen
Geen
Geen
Hannah/Regal of hoe een jong koppel op een schattige manier elkaar foppen maar toch tonen hoe graag ze elkaar zien.
Hanne Verbruggen. Topvrouw, en leuk kijkje achter de schermen wat betreft K3 en haar moederschap.
Heel bekend is deze persoon niet, maar ik dacht meteen aan Meester Mark! Heerlijke kinderlogica.
Ik ben nauwelijks meer actief op sociale media. Op YouTube volg ik wel iemand die bekend is in die specifieke community die ik heel tof vind om te volgen: DeLadysigner. Bekende Nederlandse Planet Zoo speler die echt fantastische dingen maakt en daarnaast echt een feelgood vibe geeft in haar videos.
Jochem Meijer, heeft altijd wel grappige filmpjes en verhalen.
Jochem Myjer, hij is gewoon heel grappig en lekker chaotisch
Matt Gallagher, omdat hij precies door hetzelfde heengaat als ik
Matteo Lane, als je van gay comedians houdt.
Merijn Scholten, hij heeft hilarische typetjes
Pieter Valley (en Bram Krikke). Hele flauwe humor waar ik helemaal stuk om kan gaan
Simon Minter, hij is onderdeel van een Youtube groep die ik al een aantal jaren volg, waarvan ik ook de personen individueel bekijk. Simon houdt al zijn socials up to date met bijvoorbeeld behind the scenes of juist extra beelden. Ook ben ik fan van hem omdat het een buitengewoon goede voetballer is
Soundos El Ahmadi, want zij is heel grappig en weet actuele thema's met humor wat makkelijker aanspreekbaar te maken
Thijs Zonneveld met zijn scherpe analyses. Die niet bang is een controversiële mening erin te gooien.
Wat is jouw ontdekking van het jaar?AI (Artificial intelligence)
Bestemming X
Bing’s AI Image Creator
BLÜ EYES
Dat Almaty niet de hoofdstad van Kazachstan is
Dat de eerste aflevering van een serie vaak 'pilot' heet, omdat het de eerste keer is dat de serie 'on air' is
Dat er in 1752 10 dagen zijn overgeslagen
Dat ik soms best wel zeeziek kan zijn.
Dat ze in Amerika bijna nergens wc-borstels hebben op het toilet.
De liefde
Een paar leuke podcasts
Er zijn wel degelijk banen die 100% aansluiten op een studie Taalwetenschap!
Het is een grootse ontdekking, maar mijn leven is het afgelopen jaar flink veranderd. De grootste ontdekking daarin is dat ik een heel andere weg ga inslaan met oog op de toekomst, en dus is mijn eigen toekomstbeeld mijn ontdekking van het jaar.
Hoezeer ik kan genieten van groen in en buiten huis
Ik heb dit jaar wederom ontdekt op een aantal momenten dat de band die ik met een aantal mensen hier in de community heb een stuk hechter is geworden en daar hecht ik enorm veel waarde aan
Ik heb vooral weer veel over mezelf ontdekt qua professionele en persoonlijke groei waar ik de laatste tijd ook vaker bij stil sta. Oh, en massages zijn het geld echt waard.
Ik zie er blijkbaar echt jonger uit dan ik ben
Je hoeft je niets aan te trekken van het verwachtingspatroon dat de samenleving van je heeft, zolang je maar doet wat je zelf gelukkig maakt. Oh, en de tentakels van een octopus kunnen zelfstandig denken!
Mijn ontdekking is dat liefde altijd van 2 kanten moet komen.
Mijn rosbief-burrata-pestosalade
Rn op discord
Tarading Cards
The Time Travellers Wife
Wat is, volgens anderen, jouw beste eigenschap? En hoe komt deze eigenschap goed tot zijn recht?Behulpzaamheid. Ik sta altijd klaar voor anderen om ze te helpen of om een luisterend oor te bieden of op te beuren.
Betrouwbaar. Als ik tegen anderen iets zeg te doen, dan doe ik het ook.
Daar hebben we het eigenlijk nooit over, maar volgens mij vinden sommige mensen mij grappig? Hoe dat tot zijn recht komt…nou ja dan zeg ik iets en dan moeten ze erom lachen
Dat ik altijd op tijd ben. Het liefst ook echt minstens 10 minuten te vroeg. Waarschijnlijk komt dat omdat ik er zelf een hekel aan heb als anderen te laat komen.
Dat ik erg positief ben, en dat andere mensen daar blij van worden.
Dat moet je aan anderen vragen, en aangezien ik dat al een tijdje niet heb gedaan weet ik het antwoord niet.
Empathie. Ik kan me goed in een ander verplaatsen. Men voelt zich daarom snel vertrouwd bij mij.
Goed kunnen luisteren; Altijd een luisterend oor bieden
Ik ben altijd goed op de hoogte. Dat komt het best tot zijn recht als collega’s bij mij komen met vragen.
Ik ben open, vrolijk en authentiek, hoorde ik laatst. Het maakt me een leuk mens om (bij) te zijn.
Ik ben sympathiek, wat in m'n werk met veel sociale contacten goed van pas komt.
Ik denk dat mijn oprechtheid en fanatisme over het algemeen gewaardeerd worden. Alhoewel sommigen hier het daar vast niet mee eens zijn
Ik let altijd op de details. Deze eigenschap komt goed tot zijn recht wanneer je aankopen moet doen, de kleine lettertjes moet lezen of prive detective wilt spelen
Inzicht, inzet en hulpvaardigheid. Zeker op werkgebied een paar mooie complimenten (soms ook uit onverwachte hoek) gekregen over wat ik dit jaar allemaal heb gedaan. Geeft mij ook een goed gevoel.
Lastige vraag. Toen ik dit aan mijn partner vroeg zei hij “sociale betrokkenheid”, dus dat dan maar. Ik heb een sterk rechtvaardigheidsgevoel en probeer me vaak in te zetten voor een betere wereld op de manieren die bij mij passen.
Mensen lijken me (behalve in spellen) snel te vertrouwen en vertellen me meer dan wat ze oorspronkelijk van plan waren. Zo word ik vaak een luisterend oor en kunnen mensen hun ding kwijt.
Mensen vinden mij altijd heel authentiek. Dat heb ik uiteindelijk ook omarmd door steeds meer mezelf te zijn en minder schaamte te hebben. De eigenschap komt vooral goed tot zijn recht als ik creatief moet worden of moet improviseren.
Mensen zeggen vaak dat ik een groep altijd kan laten lachen
Mijn beste eigenschap volgens anderen is mijn empathisch vermogen. Ik kan soms best dingen van de daken schreeuwen maar als puntje bij paaltje komt ben ik best rustig en stiekem best een goede luisteraar. Mensen weten dat van mij en vertrouwen mij daardoor wat sneller. Hierdoor hebben ze het gevoel vertrouwelijke dingen met me te kunnen delen en ik geef mensen ook graag het gevoel dat ik dit kan, ik ben er immers voor iedereen
Mijn empathische vermogen. Dat komt tot zijn recht in gesprekken met anderen, die ruimte en gelegenheid hebben om hun verhaal te doen.
Mijn kalmheid naar anderen toe , ik probeer dat toe te passen in de opvoeding van mijn zoon maar ook in dat van zijn neefje (als ze even ruzie hebben, wat meestal ook snel opgelost is)
Mijn loyaliteit. Mijn collega's en vrienden weten dat ik vaak voor iedereen klaar sta en niet zomaar met alle winden mee waai. Ze weten wat ze aan me hebben.
Volgens anderen is dat mijn zorgzaamheid. Ik hoor regelmatig dat ik goed kan luisteren, en dat ik vaak dingen onthoud en erop terugkom als iemand mij iets vertelt.