Sport hoogtepunt zit er zeker niet jaarlijks in, juist omdat ie er vorig jaar niet in zat, kon ie er nu wel weer in was mijn idee. Maar ik kom daar zo even op terug.
Persoonlijk merk ik dat ik het ook een te groot karwei begin te vinden. Niet alleen dit jaar, maar al langer. Ik heb een drietal suggesties voor volgend jaar;
- Meer vragen waar een kort, eenduidig, antwoord op te geven valt. Nu waren de vragen kwalitatief eigenlijk té goed. Waardoor je hele lange mooie antwoorden kreeg op goede filosofische vragen. Leuk om mensen beter te leren kennen, minder geschikt (in deze hoeveelheid) voor deze quiz
- Van mij mogen 10 ipv 12 vragen ook.
- Antwoorden die echt veel op elkaar lijken( Bv "spelletjesweek" en "spelletjesweek in Lage Vuursche" mogen van mij gerekend worden als hetzelfde antwoord. Dat scheelt weer wat denkwerk omdat je meer overlap hebt voor antwoorden waarmee toch hetzelfde bedoeld wordt).
Verder even benadrukken dat dit absoluut geen "kritiek" is op jou Daisy want de quiz werkt al jaren heel goed zo (mede dankzij jou!) maar aan de reacties hier te lezen lijkt doorontwikkeling wellicht noodzakelijk.
Ow zo vat ik het ook helemaal niet op hoor. Zoals we het dit jaar hebben gehouden werkt het ook niet meer goed. Toen ik de quiz ook online gooide zag ik al, pffff, dit is niet te doen. Maar het is ook de reden waarom ik überhaupt al twijfelde of we de quiz nog wel moesten doen. Er is veel minder interactie hier, dus je leert ook minder van elkaar.
Daarom denk ik zelf ook, ik hoef zelf niet meer persé mee te doen als deelnemer, want waar ik vroeger nog wel kans had om de top 3 te halen, acht de kans dat me dat nog nog zou lukken minder dan 1%. Maar goed ik wil graag als ik ergens aan mee doen, goed kunnen scoren, dus als ik dat niet kan vind ik het al minder leuk. Daarom doe ik bijv. wel steeds met het songfestival mee, want ondanks dat het met de huidige smaak lastig is om te winnen, is het niet onmogelijk, dus waag ik toch steeds weer een kans.
De enige ‘kritische’ (ik zet m bewust tussen aanhalingstekens want ik wil hier niemand een negatief gevoel over geven) noot die ik zelf zou willen plaatsen (niet richting jou Nieky maar in zijn algemeenheid), ik heb duidelijk aangegeven dat ik hulp nodig had met de vragen. De openingspost is weg, maar op pagina 1 heb ik het zeker nog 3x gezegd. Slechts van 1 persoon reactie gehad. Zelfs geen reactie van mensen, sorry ik heb geen inspiratie. Want nee is ook een antwoord. Tsja dan kan er ook geen betere quiz komen (uit vraagoogpunt) dan dat er dit jaar op tafel is komen te liggen.
Om even terug te komen op jouw punten.
1 Ik denk dat we daar wel wat mee moeten kunnen. Ik denk dat het een balans moet zijn, van algemene vragen, en dingen van uit het jaar. Vraag 1 eruit halen is onbespreekbaar overigens, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand die eruit zou willen. Maar dan heb ik wel hulp nodig met het opstellen van de vrgaen.
2 10 vragen zou ook prima kunnen. 12 is ook best een gek aantal, geen idee hoe we daar ooit gekomen zijn. Tien past wel binnen de huidige tijdsgeest (sorry ik haat dat woord lol). Deze quiz begon geloof ik ooit zelfs met 20 vragen. Alles is tegenwoordig kort en snel. Hits van vroeger duurde 3/4 minuten. De gemiddelde top 40 hit duurt nu 2,5 minuut denk ik? Zo kan ik nog wel voorbeelden noemen.
3 300% mee eens en deze neem ik mezelf wel een beetje kwalijk, ik heb te krap gepland, ik had mezelf meer tijd moeten geven om de quiz in elkaar te zetten en daar had ik dan als eerste naar gekeken. Maar ik wilde geen speeltijd bij jullie weghalen (want de quiz was al zo lang), dus toen heb ik dit laten zitten.
Laat de opmerkingen/ideeen binnen stromen, ik ga verder nakijken.
Vanavond om 22.00 uur de uitslag (ik bedacht me ineens dat ik nog om half 9 vanavond een bepaald TV programma wil kijken
)