Beste racevrienden, jullie zien het goed: we gaan het nog een jaar doen! De RN F1 manager 2024. In februari start ik met de inschrijvingen en spelregels, maar voordat het zover is, wil ik graag weer jullie input op de volgende punten:
1. Punten voor kwalificatieWat denken jullie ervan als we ook de plaatsing in de kwalificaties (24 gewone + 6 sprint) punten toekennen van 10-1? Waarbij de pole 10 krijgt en degene die op p10 kwalificeert 1 puntje. Dit om ook wat meer variëteit in de stand te krijgen.
2. Indeling rijderskeuze Naar alle waarschijnlijkheid gaat 90% van alle deelnemers weer voor Max. Bij de teamsamenstelling willen we een andere indeling, namelijk de volgende:
- 2 rijders uit de top 4 constructeurs (dus Max, Perez, Lewis, Russell, Leclerc, Sainz, Piastri en Norris)
- 2 rijders uit 5-8 constructeurs (dus Alonso, Stroll, Ocon, Gasly, Albon, Sargeant, Yuki en Ricciardo)
- 1 rijder uit de bottom 2 constructeurs (Bottas, Hulk, Magnussen en Zhou)
Wat vinden jullie daarvan? Voor de variëteit ga je dank ook krijgen neem ik Max en Lewis? Max en Norris? Max en Leclerc? Of neem je juist Norris en Lewis bv. Zelfde geldt voor de middengroep, maar daar verwacht ik veel dezelfde keuzes... is daar nog een oplossing voor? / andere indeling?
3. Voorspellingsvragen Welke vragen van vorig jaar moeten mee? Moeten het er minder worden? En hebben jullie nog input voor nieuwe voorspelvragen? En ook de puntentelling wellicht
Voorspelling wereldkampioen rijders (25 punten)
Voorspelling wereldkampioen constructeurs (15 punten)
Voorspelling meeste snelste racerondes (10 punten)
Voorspelling bovenaan zomerstop (10 punten)
Voorspelling meeste DNF's (10 punten)
Voorspelling meeste podiumplekken hoofdrace (10 punten)
Voorspelling meeste punten in sprintraces (8 punten)
Voorspelling meeste overwinningen hoofdrace 5 punten)
Voorspelling meeste keren P1 (5 punten)
Voorspelling aantal verschillende racewinnaars (3 punten)
Voorspelling aantal races met een SC (2 punten)
Voorspelling meeste racerondes (1 punt)
Voorspelling top 10 rijders
Voorspelling top 10 constructeurs
Nog aanvullingen? Laat het weten!