Is beetje wat je wil. Wil je er een constantheidskwalificatie aanhangen of is een lucky punch je weg naar het gouden ticket.
Wat wil ik hiermee zeggen . Voor mij gaat het bij een ronde om de juiste afstemming tussen een constante aanvoer van punten door en mensen in punten te hebben bij de truien en een paar renners die meestrijden voor af en toe een dagzege.
Als je de punten voor zeges in een etappe hoger maakt en de punten in de klassementen lager, gaat het gewicht van de unieke renner die een etappe pakt hoger worden en kun je door een toevallige etappe winst van , ik noem maar een renner , fedorov ineens uithalen.
Hierdoor wordt het meer gokken voor mij, dan een overweging van wie punten gaat halen.
Persoonlijk heb ik zelf me niet verdiept in hoeveel punten ik bij de ronde poolw kreeg voor welke positie en eigenlijk ook nooit gedacht dat iets miste aan het “systeem”
Ik denk dat ik teveel olezier beleef aan het spel om te zeggen nee het mag niet wijzigen , maar voor mij hoeft het zeker niet te wijzigen.