Auteur Topic: Voorjaarsklassiekers 2024 - Pool  (gelezen 4032 keer)

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Voorjaarsklassiekers 2024 - Pool
« Reactie #100 Gepost op: 4-04-2024, 21:35:50 »
Ex profs en profs die in deze regio trainen zeggen dat deze afdalingen zo gevaarlijk zijn door de boomwortels onder het asfalt.  In een afdaling a 70 km zie je amper liggen en stuitert je voorwiel er gemakkelijk op weg , wat ervoor zorgt dat je op het allerlaatste moment pas kunt reageren . In een grote groep kan dat dus enorm gevaarlijk worden .

Offline Piet Pelle op z’n Gazelle

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I don’t need therapy, I just go cycling
« Reactie #101 Gepost op: 5-04-2024, 12:56:04 »
Ook gehoord inderdaad. Het lijkt is moeilijk een bocht goed in te sturen als je door oneffenheden geen controle hebt. Ook was door de bebossing niet goed te zien hoe ver de bocht doordraaide. Leek geen moeilijke bocht, maar wat een valpartij. Welke renner gaat nu nog partij bieden aan Pogi in de Giro? En zijn Jonas, Remco en Primoz op tijd hersteld voor de Tour. De voorbereiding zal al iig niet optimaal zijn

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 5-04-2024, 13:39:12 »
Primoz dat zal zeker qua tijd lukken, evenepoel ook wel,de meeste twijfel die ik heb is bij jonas. Maar ik denk dat ze er allemaal dan wel weer zullen staan , maar in wat voor vorm is een goede vraag en ook wat zon crash doet met je mentale weerbaarheid .

Eerst de klassiekers afmaken , waar nu echt al wel voor het waalse werk heel wat spanning weg is . Dan een giro waar ik echt niet zie wie pogi het lastig moet maken .   

Laten we hopen dat we bij tour en wegwedstrijd echt de grote matadoren weer terug zien

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #103 Gepost op: 7-04-2024, 18:14:29 »
Tussenstand na Parijs-Roubaix
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: KnevelGraus (1057 punten)  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::ok:: ::ok:: 2de: Telminator (1029 punten)  ::ok:: ::ok::
 :) 3de plek: Tarbozan (1022 punten)  :)

Winnaar Parijs-Roubaix: KnevelGraus ::ok::
Grootste stijger: KnevelGraus ::ok::

Klik hier voor de volledige tussenstand

You'll never walk alone

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #104 Gepost op: 7-04-2024, 18:19:36 »
Nog 4 koersen te gaan, met net een ander karakter. De belangrijkste namen/verschillen van de top 5 op een rijtje met het oog op de heuvelkoersen!

KnevelGraus
Matthews
Bagioli
Wellens

Telminator
Pidcock
Powless
Jorgenson
Hirschi
Zingle
Wellens

Tarbozan
Wellens

Convans
Pidcock
Wellens
Cosnefroy
Jungels

Nieky
Matthews
Pidcock
Bagioli
Hirschi

Van der Poel & Mohoric zitten in elk van deze teams  ;)
« Laatst bewerkt op: 10-04-2024, 17:18:31 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 7-04-2024, 18:33:56 »
Kan nog spannend worden , dat ikzelf meedeed wist ik al tijdje .  Ik heb voor de laatste koersen te weinig renners en ook in de sprintkoersjes had ik niet veel volk

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #106 Gepost op: 7-04-2024, 21:46:39 »
Spannend. Ik sta zevende, maar blijf hopen dat ik nog wat kan stijgen met de Ardennenklassiekers.

Ik heb Hirschi en Pidcock en daarnaast Healy, Simon Yates, Grégoire en Madouas... Allemaal renners die vooralsnog aan weinig koersen hebben meegedaan, maar nu misschien nog wat punten kunnen pakken.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #107 Gepost op: 7-04-2024, 21:51:07 »
Wat een rampenvoorjaar...  ::ohno:: ik ga de rode lantaarn nog ophalen zo.

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 10-04-2024, 17:15:01 »
En dit was een van mijn geslachtofferde renners, toen ik op het allerlaatst switchte naar wiut en mathieu als kopmannen. Benoit cosnefroy . ( samen met oa healy en madouas )

Wel een vervelende aankomst zeg daar in de brabantse pijl, liep vies omhoog .

Maar ja met twee man uit mijn pool die daar starten 2 keer top 10 niet onaardig

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #109 Gepost op: 10-04-2024, 17:16:05 »
Tussenstand na Brabantse Pijl
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: Convans (1091 punten)  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::ok:: ::ok:: 2de: KnevelGraus (1083 punten)  ::ok:: ::ok::
 :) 3de plek: Tarbozan (1050 punten)  :)

Winnaar Brabantse Pijl: Convans ::ok::
Grootste stijger: Convans ::ok::

Klik hier voor de volledige tussenstand

Het team met Cosnefroy slaat toe! Is een zoveelste ommekeer nog mogelijk?

You'll never walk alone

Offline KnevelGraus

• Forumlid
  • Winnaar Tour: '09+'16/morele winnaar: andere jaren
« Reactie #110 Gepost op: 10-04-2024, 17:16:24 »
Nog 4 koersen te gaan, met net een ander karakter. De belangrijkste namen/verschillen van de top 5 op een rijtje met het oog op de heuvelkoersen!

KnevelGraus
Matthews
Bagioli

Telminator
Pidcock
Powless
Jorgenson
Hirschi
Zingle

Tarbozan
Wellens

Convans
Pidcock
Wellens
Cosnefroy
Jungels

Nieky
Matthews
Pidcock
Bagioli
Hirschi

Van der Poel & Mohoric zitten in elk van deze teams  ;)

Niek, de Telleminator en ik hebben ook Wellens. En rijdt Zingle überhaupt heuvelkoersen?!
« Laatst bewerkt op: 10-04-2024, 17:20:57 door KnevelGraus »

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #111 Gepost op: 10-04-2024, 17:18:12 »
Niek, de Telleminator en ik hebben ook Wellens.

Dan heb ik vast bij Tarbozan pas bedacht dat Wellens ook punten kan scoren in de Heuvelklassiekers  ;D (Hij deed alleen vandaag mee)
« Laatst bewerkt op: 10-04-2024, 17:20:07 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Piet Pelle op z’n Gazelle

• Forumlid
  • I don’t need therapy, I just go cycling
« Reactie #112 Gepost op: 10-04-2024, 17:29:31 »
Weer een nieuwe leider in het klassement. Wel spannend zo.
Is het een idee om de punten toekenning in de grote rondes aan te passen, zodat dit ook spannend blijft tot het einde. Met het huidige puntenstelsel is het vaak zo dat als na een week het klassement van de betreffende ronde wel staat, dit ook sterk effect heeft in de pool. Dit kan anders door na elke etappe alleen punten te geven op basis van de etappe uitslag en pas op het eind een bak punten voor elk klassement

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 10-04-2024, 17:41:50 »
Als we het bij de rondes gaan aanpassen, maak je er voor mijn gevoel meer 20 eendaagse koersen mee en waarom zou je een werkend systeem gaan aanpassen .
Ja ik ben het met piet eens dat je in een ronde beloond wordt voor een goede renner in het klassement en dat dat een invloed heeft , maar volgens mij is dat nu de bedoeling van een goed team voor een ronde; wat mannen voor het klassement, wat puncheurs/vluchters voor evt etappe winst  en wat sprinters .

Door de punten voor de truien pas aan het einde te geven benadeel je de mensen die op het einde hun klassementsmannen zien wegvallen . Nee ik vind het systeem zoals het nu in de rondes is prima .

Zoals altijd gewoon mijn gedachtes , niks dwingends en enkel maar bedoeld om mijn visie te geven op dit leuke spel

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #114 Gepost op: 10-04-2024, 17:45:57 »
Ik vind dit qua spanning en stand ook een van de leukste pools daar volg in Piet en z'n Gazelle helemaal in! Het wisselt inderdaad lekker veel  ::ok::

De gedachte om de puntentelling voor de rondes onder de loep te nemen heeft ook weleens door mijn hoofd gespeeld. Volgens mij heb ik dat eerder ook geopperd en was de algemene consensus toen dat de telling van nu juist goed was omdat de pool daarmee onderscheidend was van andere wielerpooltjes elders.

Maar idd bij "ons" kan je een bak punten scoren met een renner die hypothetisch van dag 1 tm 20 vooraan in t klassement meedoet. Als ie dan op dag 21 wegvalt heb je daar nauwelijks pijn van. Maar ons klassement bootst dan wel weer echt klassement na.

Is het misschien (ongeacht bovenstaande) niet sowieso een idee om daar de "dagwinnaar" de veranderen in "etappewinnaar" en dan alleen de etappepunten daarvoor te tellen?
« Laatst bewerkt op: 10-04-2024, 17:55:34 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 10-04-2024, 18:31:54 »
Ik kan  even niet volgen wat nieky nu voorstelt en in hoeverre dat anders is als wat piet noemde

Offline Telminator

• Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
« Reactie #116 Gepost op: 10-04-2024, 19:41:44 »
Voor de rondes ben ik eigenlijk ook gewoon happy met zoals het nu gaat. Het is ook weer net ff anders denken dan andere wielerspelletjes, die focussen allemaal al op etappes.......

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #117 Gepost op: 11-04-2024, 09:27:35 »
Ik kan  even niet volgen wat nieky nu voorstelt en in hoeverre dat anders is als wat piet noemde

Ik bedoelde gewoon de "formaliteit" van dagwinnaar die ik altijd in het topic zet bij het bekend maken van de stand. Daar houden we nu ook altijd rekening met de klassementspunten. Dat zouden we niet kunnen doen en de dagwinnaar puur uitroepen op basis vd etappepunten. Uiteraard worden de punten in t klassement dan wel in de stand bijgewerkt.

Dan geef je wel deelnemers die niet de juiste klassementsmannen hebben nog de kans/hoop dat ze ergens dagwinnaar gaan worden. Dat is dus geen verandering in puntentelling maar wellicht wel leuker bij de uitslag?
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #118 Gepost op: 11-04-2024, 11:37:48 »
Ik zou eventueel de punten voor de klassementen omlaag doen, en juist meer punten geven aan de etappeuitslagen. Bijvoorbeeld de top 25 of zelfs top 40 van een etappe punten geven. Ik zou zeker wel punten geven voor de verschillende tussenstanden, want juist zo kan je met (relatief) kleine renners, die ineens een trui pakken meer puntjes scoren!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 11-04-2024, 13:55:28 »
Is beetje wat je wil. Wil je er een constantheidskwalificatie aanhangen of is een lucky punch je weg naar het gouden ticket.

Wat wil ik hiermee zeggen . Voor mij gaat het bij een ronde om de juiste afstemming tussen een constante aanvoer van punten door en mensen in punten te hebben bij de truien en een paar renners die meestrijden voor af en toe een dagzege.

Als je de punten voor zeges in een etappe hoger maakt en de punten in de klassementen lager, gaat het gewicht van de unieke renner die een etappe pakt hoger worden en kun je door een toevallige etappe winst van , ik noem maar een renner , fedorov ineens uithalen.
Hierdoor wordt het meer gokken voor mij, dan een overweging van wie punten gaat halen.

Persoonlijk heb ik zelf me niet verdiept in hoeveel punten ik bij de ronde poolw kreeg voor welke positie en eigenlijk ook nooit gedacht dat iets miste aan het “systeem”
Ik denk dat ik teveel olezier beleef aan het spel om te zeggen nee het mag niet wijzigen , maar voor mij hoeft het zeker niet te wijzigen.