Luxemburg hier
Nee, het niveau van deze editie was, naar mijn bescheiden mening, niet bepaald om over naar huis te schrijven. Nu kan ik heel genuanceerde recensies daarover schrijven, maar ik heb in plaats daarvan mijn innerlijke Maarten van Rossem losgelaten op de nummers. Neem de commentaren vooral niet te serieus!
1 punt voor:
Andorra. Niet dat het zo goed is, maar knap gevonden bij zo'n land
2 punten (onder voorbehoud) voor:
Slowakije. Dit klinkt wel heel erg Balkan, en dan komt het niet eens van de Balkan
3 punten (onder voorbehoud) voor:
Duitsland. Is dit schlagerrock? Goed is het niet in ieder geval, maar wel goed genoeg voor 3 punten
4 punten voor:
Slovenië. Het had zo van K3 kunnen zijn eigenlijk
5 punten voor:
Noorwegen. Lalalalalalala. Ach, het heeft in ieder geval nog wel iets sympathieks
6 punten voor:
Montenegro. De elektronische twist redt het nummer
7 punten voor:
Finland. Nee, dit is niet goed, maar in ieder geval wel erg Songfestival
8 punten voor:
Nederland! Sophie Straat vind ik wat irritant vaak, met die gemaakte smartlap-zangstem. Dit is niet eens haar beste nummer ook. Maar in dit veld toch wel duidelijk bovengemiddeld
10 punten voor:
Hongarije! Dit klinkt nog wel als best aardige rock. Ook een mooi eerbetoon aan de vrouw die we ook nog uit WIDM kennen
12 punten voor:
Tsjechië! Het enige nummer dat wat mij betreft echt goed klonk. Goede melodie, goede opbouw. Welverdiende 12 punten!
Nogmaals sorry als ik niet al te enthousiast was over je inzending! De commentaren bij de nummers die geen punten krijgen laat ik maar even achterwege