Mooie pick Steinhauser. Ik volg wielrennen vrij intensief, maar had hem helemaal niet op mijn radar.
Ja kijk, ik ben dan wel van het koersen volgen (ook de Hongarije's, Noorwegen, Turkije dat soort koersen even de uitslag of finale meepakken zeker in aanloop naar grote ronde), maar mijn redenatie achter die pick was: EF ging met vrijbuiters na het wegvallen van Carthy. En ik zocht voor 2 miljoen naar een renner die ook meekon klimmen met renners uit deze ronde. Dus ging ik een beetje research doen (ik had zijn naam al wel eens gehoord als neefje van Ullrich, maar kende hem ook verder niet zo goed).
In Tour of the Alps had Steinhauser top 10 gereden in een veld met o.a O'Connor, Tiberi, Storer, Pellizari, Bardet, VPP en Juan Pedro Lopez. En het leek me dan wel een type die dus goed kan klimmen in deze Giro en dus ook iemand die voor eigen kans mag gaan gezien de samenstelling van team EF. Zo kwam hij een beetje in mijn blikveld.
Al is het ook een beetje geluk hoor deze keuze. Er waren veel meer 2 miljoentjes die meededen voor een basisplek. Om diezelfde vrijbuiters/klimmers reden ook bij helpers 6 miljoen uitgegeven aan Storer. Die zit er wel vaak bij/ook net niet, maar brengt wel wat puntjes op.