Auteur Topic: Giro 2024 - Pool  (gelezen 3028 keer)

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Giro 2024 - Pool
« Reactie #20 Gepost op: 1-05-2024, 16:18:26 »
Jammer, stond wel op mn lijst als investering voor mn team.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #21 Gepost op: 1-05-2024, 17:30:19 »
Ja ik had hem bij Scorito dus daarom viel het me op  ;)
You'll never walk alone

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #22 Gepost op: 1-05-2024, 22:01:43 »
Toen ik zelf vanaf m'n vakantieadres ging puzzelen viel me op dat Dunbar ontbrak.

Ik bleek beschermde renner met 1 n geschreven te hebben dus daarom was ie niet zichtbaar. Dat kon ik vanuit m'n hotel nog wel aanpassen  ;)

Nu dus wel zichtbaar  :)
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #23 Gepost op: 2-05-2024, 11:21:26 »
Tot mijn verrassing kon ik bijna iedereen nemen die op mijn voorlopige lijstje stond! Ik zat bij mijn eerste poging slechts 6 miljoen over budget, dus dat viel reusachtig mee...
Ich bin ein Bärliner!

Offline TimvDons

• Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • It's a plane
« Reactie #24 Gepost op: 2-05-2024, 20:08:10 »
UPDATE

Rijders die niet meedoen maar wel nog onderdeel zijn van een team
* Koen Bouwman - Visma

Verwijderde renners
* Anthon Charmig - Astana
* Wout Poels - Bahrain-Victorious
* Sam Welsford - Bora - Hansgrohe
* Kenny Elissonde - Cofidis
* Timo Roosen - DSM
* Matthew Dinham - DSM
* Max Poole - DSM
* Hugh Carthy - EF
* Andrey Amador - EF
* Simone Petilli - Intermache
* Ruben Guerreiro - Movistar
* Jonathan Restrepo - Polti
* Simon Pellaud - Tudor
* Davide Gabburo - VF Group
* Alessio Martinelli - VF Group

Nieuwe rijders
* Torstein Traeen - Bahrain Victorious
* Patrick Gamper - Bora Hansgrohe
* Thomas Champion - Cofidis
* Gijs Leemreize - DSM
* Bram Welten - DSM
* Dries de Pooter - Intermache
* Amanuel Ghebreigzabhier - Lidl Trek
* Michael Valgren - EF
* Albert Torres - Movistar
* Francisco Munoz - Polti
* Andrea Pietorbon - Polti
* Manuele Tarozzi - VF group
* Tim van Dijke - Visma
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

• Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • It's a plane
« Reactie #25 Gepost op: 3-05-2024, 18:37:08 »
Geen veranderingen in de afgelopen 24 uur. De persoon die Bouwman heeft, wordt verzocht deze nog even aan te passen.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #26 Gepost op: 3-05-2024, 20:48:48 »
Geen veranderingen in de afgelopen 24 uur. De persoon die Bouwman heeft, wordt verzocht deze nog even aan te passen.

Ik heb eindelijk een gaatje om mijn team aan te passen, ik gooi m er zo uit ;)

Edit:
Ik zie dat traeen (bahrain) er 2x tussen staat bij de helpers.
Niet dat ik m heb genomen, maar stel dat iemand m wel heeft én hij scoort punten, kan dat wel problemen opleveren.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2024, 21:11:12 door Daisy »

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #27 Gepost op: 4-05-2024, 11:31:25 »
Deadline gepasseerd: ik verwacht veel ploegen die erg op elkaar lijken. Misschien ook wel identieke ploegen deze keer?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 4-05-2024, 11:43:38 »
Gironummer24

Pogacar
Kooij

Tiberi (erin, eruit, erin, eruit, toch weer erin voor die prijs)
Arensman (jeugd en ja knecht, maar in principe top 10 materiaal)
Plapp (gokje...)
Milan (ja sprintpunten)

Pithie (duur en zal vast wel weer teleurstellen voor die prijs)
Storer (wie weet veel punten sprokkelen)
Lipowitz (ja voor die prijs...)
Pellizari (talentvolle Italianen zijn er genoeg, maar kon ze niet allemaal)
Steinhauer (klimmende vrijbuiter)
Lonardi (low budget sprint sprokkelaar)

Bank
Thomas
APP
Caruso
Piganzoli
Costiou

Ik heb nog overwogen om geen Pogi te nemen en de 2 sprinters basis te zetten. En zo waren er wel meer namen. Storer/Juan Pedro Lopez of Zana voor 6 miljoen was een keuze om te maken. Lund Andressen stond er lang in afwisselend met Mikhels (voor als Bini weer tegenvalt), maar toen toch voor de duurde Pithie gegaan. Pithie of Vernon was ook nog een keuze tussen 7 en 8 miljoen. 

Bardet stond ook lang in mn ploeg, maar toch voor Tiberi gegaan. Cian wilde ik ook, maar ja tijdritten.. en verder moet je toch op zoek naar de nieuwe Gee. En daar waren heeeeeeel veel goedkope (Italiaanse) opties voor. Denk aan de broertjes Bais, Scaroni, Piccolo denk aan Piganzoli/Pellizari. Valentin Paret Peintre stond er ook lang in (klimmen, jeugdklassement + wat als Oconnor faalt), de categorie van de helpers was echt leuk om door te struinen.

Nou ja, we zien wel wat het wordt :) Veel plezier allemaal  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 4-05-2024, 11:53:57 door MollenvangR »

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #29 Gepost op: 4-05-2024, 12:05:47 »
Team ingestuurd. Best lastig met dit budget en niet iedereen die ik vooraf wilde kunnen kiezen, maar uiteindelijk een paar knopen doorgehakt.

Ik presenteer mijn team later nog maar ik verklap vast dat ik Pogi en Thomas als kopmannen heb dus daar verschil ik sowieso met MV.

« Laatst bewerkt op: 4-05-2024, 12:10:24 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #30 Gepost op: 4-05-2024, 12:25:03 »
Goh ik dacht ik zal mijn ploegje ook eens in de openbaarheid gooien.  Na wel 285 drafts en wijzigingen zaten er zoveel slijtplekken in mijn team dat ik het echt niet meer wist en op x moment een team overwoog zonder pogi en ,geheel tegen mijn eigen liefde in ,vooral op sprinters te focussen

Uiteindelijk toch weer redelijk trouw gebleven aan wat ik graag zie in een ronde: jonge honden waarvan ik hoop dat ze erin gaan vliegen

Helaas zitten er door de slijtages door het hoge aantal wijzigingen ook gaten in mijn herinnering en kan ik hier de teams niet meer inzien, dus vanuit een mogelijke verstoorde herinnering

Dus onder voorbehoud
Jong grut op de bagagedrager
Pogi. No brainer
Kooij  ja je leest het goed tarbozan heeft een sprinter als kopman.  Thomas wilde ik zeker niet omdat ik die gewoon kan thuislaten en in de vorm voor drie weken bij o connor had ik net teveel twijfel

Tiberi, jong , italiaan,in vorm, aangewezen voor klassment
Arensman , ja tarbozan heeft een renner van ineos,  ik vind arensman intrinsiek meer pwssen bij mij dan thomas en hoop dus ook dat hij beter gawt doen dan thomas
Milan,  ja nog een sprinter,  italiaan, snel, kan een klein klimmetje over, sprinttrein in steun
Uijtdebroeks, zovaak geswitcht, niemand weet zijn vorm , grote gok, wel jong

Lund, ja nog een sprinter, vorm
Vpp. Broer van , vorm , nadeel moet waarschijnlijk voor ben en zijn broer rijden
Piganzoli, jong, italiaan, klimmer, kleine ploeg, eigen succes
Pellizari, jong, italiaan, klimmer , kleine ploeg, eigen succes
Lopez,  klimmer in vorm , twijfel omdat hij in grote rindes het vaak niet goed doet
Lipowitz, recente vorm , klimmer, jong

Bank
Martinez
Caruso
Dainese
Costiou
Steinhauser

Namen die het waarschijnlijk niet gehaald hebben in “jong grut op de bagagedrager “
Bardet ( oud, maar komt wel in buurt van podium ) o connor ( twijfel aan vorm ) , plapp ( komt ook wel richting top 10), app ( is eigenlijk vpp maar dan wat ouder en duurder ) storer (bergpunten) rubio (berg) pithie ( had hem er heel graag bij gehad ), askey , van poppel, fiorelli. Om maar wat te noemen

Offline Telminator

• Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
« Reactie #31 Gepost op: 4-05-2024, 12:30:06 »
Best tevreden met mijn team ondanks het krappe budget en de weinige slaap door de geboorte van onze eerste dochter  ::tandpastasmiley::

Pogi was onaantastbaar wat mij betreft, en daarbij de keuze voor Thomas, omdat ik ondanks zijn leeftijd hem toch zie als de gedoodverfde nummer 2 (eens is het voorbij natuurlijk, maar hopelijk nu nog niet).
Voor de beschermde renners ook weinig twijfel bij mij. Bardet in vorm, Arensman meestal steady (net als G nog geen goede resultaten, maar hopelijk waren dat echt voorbereidingskoersen voor hen). Milan voor mij een topkandidaat voor paars, en Tiberi mede gezien zijn prijs ook een aantrekkelijke keuze.
Gelukkig dit jaar veel interessante 2-punters, want anders was het totaal mislukt om een mooie ploeg samen te stellen. Pithie en Storer verwacht ik wel wat van. Had ook graag Juanpe Lopez, Lund Anderesen en Valentin P-P (zeer aantrekkelijk geprijsd) gehad, maar helaas was het budget daarvoor toch echt te krap, anders had ik ze er graag bij gehad.

Op de bank zoals gewoonlijk geen geld om te investeren helaas......

Verwacht wel dat er veel teams enorm veel op elkaar gaan lijken, ben benieuwd..........
« Laatst bewerkt op: 4-05-2024, 12:32:41 door Telminator »

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #32 Gepost op: 4-05-2024, 12:39:19 »
Ik ga voor de Tour eens wat meer tijd vrijmaken voor een optimaal budget. De dominante Pogacar en het krappe aantal beschermers hielp niet voor de variatie denk ik. Ik had in hindsight denk ik een aantal helpers van 8 miljoen beschermers van 16 miljoen moeten maken, maar ik betwijfel ook of ze dan daar gekozen waren (t.o.v. renners als Bardet, Milan, Tiberi en Arensman)

Maargoed, het ligt denk ik ook aan t deelnemersveld vd Giro dat er weinig variatie gaat zijn.

Mijn ploeg:

Pogacar
Thomas

Milan
Tiberi
Caruso
Arensman

Pithie
Van Poppel
Pellizari
Lipowitz
D. Bais
Lonardi

Lang overwogen om Kooij basis te zetten ipv Thomas. Maar in dit sprintveld kan het teveel kanten op qua sprints. Verwacht wel veel van Kooij maar juist met het mindere klassementsveld leek me Thomas meer safe.

@Telminator: Gefeliciteerd!
« Laatst bewerkt op: 4-05-2024, 12:41:32 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 4-05-2024, 12:48:24 »
@telmimator. Gefeliciteerd met dit nieuws.

Ik heb de mazzel dat ik niet echt super competitief ben en dus een renner als thomas ( waarvan ik evht wel denk dat die podium kan rijden ) gewoon thuis kan laten . Liever zevende met renners waar ik in geloof dan dat ik derde wordt met renners waar ik niks mee heb.

Thomas is een prima renner maar voor mij een nogal extreem voorbeeld van een wattage trapper.  Ik zie liever iemand op 10 km van de bergtop wegsprinten om het dan op 750 meter voor de top te moeten bekopen, dan iemand die pas de laatste 500 meter springt om 10 sec bonificatie te halen.

Dus ik denk inderdaad dat thomas qua ounten misschien een betere keuze is,maar het is gewoon niet mijn keuze

Podium prono ( materiaalpech daargelaten)
Pogi
Thomas
Bardet
« Laatst bewerkt op: 4-05-2024, 12:56:59 door Tarbozan »

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 4-05-2024, 12:56:01 »
Best tevreden met mijn team ondanks het krappe budget en de weinige slaap door de geboorte van onze eerste dochter  ::tandpastasmiley::
Gefeliciteerd  ::bravo:: Heb je de kleine al een roze (Giro) truitje gegeven? :P

Offline VK

• Forumlid
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
« Reactie #35 Gepost op: 4-05-2024, 13:15:58 »
Gefeliciteerd Telminator!
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Telminator

• Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
« Reactie #36 Gepost op: 4-05-2024, 14:06:39 »
Bedankt! Haha, nee nog geen Giro-roze outfit......
Gele truien genoeg, maar die roze is nog nooit gelukt. Misschien dit jaar dus maat als cadeautje  ;)

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #37 Gepost op: 4-05-2024, 15:03:17 »
Funfact: Ik heb gisterenavond Fiorelli gewisseld voor Bais omdat ik dacht/hoopte dat ik met Bais voor bergtruipuntjes kon gaan ipv af en toe een sprintpuntje met Fiorelli

En wie zit er nu in de kopgroep als rapste man  ::)
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 4-05-2024, 15:42:46 »
Niemand Merlier  :o had toch nog wel verwacht dat als je dan Pogi + sprinter doet, dat iemand wel Merlier had gepakt.  Heb nog wel ploeg zonder Pogi overwogen die gericht is op sprinten en nevenklassementen/rittenkapers en dan podiumklanten voor p2-5.

Merlier 25
Kooij 23

Milan 20
Arensman 21
Bardet 22
Tiberi 17

Pithie 8
Storer 6
en nog 4 anderen 

Daniel felipe martinez 23 of Thomas 24 of zelfs Pogi banken kon ook nog met 4x2 punten na Storer en Pithie
Danese 16
Molano 16
2x 2 punters 

Dan zit je tussen de 208 en 212 miljoen (waardoor je bij helpers wat ruimte hebt)

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 4-05-2024, 17:42:23 »
Bizarre eerste etappe.   Op 40 km van de finish gaf ik al aan wat wil uae nu , ze hadden het verschil op 1.40 en lieten het oplopen naar drie minuten om in de afdaling plots weer gas te geven .

In diepe finale geen uae meer te zien ,buiten pogi .  En pogi die dan narvaez en schachmann er niet af kan rijden en dus geen roze pakt.

Arensman mag zijn aspiraties op klassement al bij gaan stellen
Wie dacht dat bardet voor klassement zou gaan, tja het was pas etappe 1 maar het was niet best .
Lipowitz de verrassing van de afgelopen weken, helaas ook niet op de afspraak.

Wat rare namen voorin en wat grotere namen die al moesten afhaken .