Auteur Topic: MH-17, tien jaar later.  (gelezen 163 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
MH-17, tien jaar later.
« Gepost op: 17-07-2024, 09:44:46 »
Nederland was verbijsterd. Ook in de VK, Maleisië, België, en Australië kon men het maar moeilijk geloven, toen op 17 juli 2014 boven het oosten van Oekraïne een vliegtuig van Malaysian Airlines werd neergehaald, met fatale gevolgen voor de 298 mensen aan boord, die deze aanslag geen van allen overleefden.

Op weg voor vakantie, op weg naar een congres in Australië, het was hun laatste vliegreis.

Er wordt in Nederland weleens gezegd: ieder van ons is  3 "handshakes" verwijderd van minimaal 1 van de slachtoffers. Hetgeen tevens betekent dat iedereen wel iemand mist (of kent), rechtstreeks of op korte afstand,  die een dierbare moet missen sinds die fatale dag, nu 10 jaar geleden.

Nog steeds zitten mensen met vragen. Veel vragen, waarop wellicht nooit een antwoord komt.

Vandaag is de herdenking in Vijfhuizen.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: MH-17, tien jaar later.
« Reactie #1 Gepost op: 17-07-2024, 21:54:05 »
10 jaar... het lijkt gisteren. Ik weet nog hoe we net als 10 jaar geleden een paar dagen eerder uit een voor Oranje mooi toernooi (3e WK/halve finale) kwamen. Heel Nederland toen achter Oranje en een paar dagen later werd Oranje... zwart :( Hier op het forum hebben we er toen ook best wel even bij stil gestaan. Helaas 10 jaar verder nog steeds/weer een puinzooi in Oekraïne, daders nog steeds niet gepakt. De mensen die weg zijn komen niet meer terug, maar de klootzakken die dit gedaan hebben, lopen nog steeds rond.. oorlog kent enkel verliezers, dat werd toen al aangetoond en nu des te meer.

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #2 Gepost op: 18-07-2024, 06:56:36 »
daders nog steeds niet gepakt
Ik vrees dat de daders nooit gepakt zullen worden omdat Poetin ze beschermt. Ook als Poetin aftreedt, is het maar zeer de vraag of zijn opvolger de daders wel zal uitleveren.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #3 Gepost op: 18-07-2024, 07:42:31 »
10 jaar geleden was er hier iemand die me terecht meende te moeten wijzen omdat ik een passage aanhaalde waarin stond dat niet  MH-17 het eigenlijke doelwit was,  maar een daarop (uiterlijk) gelijkend toestel.  Daarin  zou putin gezeten hebben. De bron van dat artikel weet ik niet meer. Wat ik wel weet, is dat ik het niet uit mijn duim gezogen heb, wat wel gesuggereerd werd.

In de hectiek van die dagen werd een moordcomplot op hem voor mogelijk gehouden. Zoals het er nu uitziet, wordt na al die jaren nog steeds alles uit de kast getrokken om de ware toedracht onder het tapijt te vegen, en die daar vooral ook te houden.