Auteur Topic: Vuelta 2024 - Pool  (gelezen 2353 keer)

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vuelta 2024 - Pool
« Reactie #20 Gepost op: 17-08-2024, 20:37:28 »
Tussenstand na etappe 1 in Lissabon :
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: Minipup (113 punten)  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

2de: MollenvangR & Nieky  (107 punten)
 ::bravo:: ::bravo::

:) 3de plek: N.v.t.

Dagwinnaar: Minipup ::ok::
Grootste stijger: nvt ::ok::

Klik hier voor de volledige tussenstand.
You'll never walk alone

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #21 Gepost op: 18-08-2024, 19:02:22 »
Tussenstand na etappe 2 :
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: Nieky (243 punten)  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

2de: VK  (242 punten)

:) 3de plek: Widm1992

Dagwinnaars: VK, Widm1992 & Giorgio ::ok::
Grootste stijgers: Widm1992 & LdHMolletje ::ok::

You'll never walk alone

Offline TimvDons

• Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • It's a plane
« Reactie #22 Gepost op: 18-08-2024, 20:32:22 »
Ik merk wel weer dat ik geen verstand van wielrennen heb  ::niet-ok::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #23 Gepost op: 19-08-2024, 21:28:55 »
=
Tussenstand na etappe 3 :
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: VK (382 punten)  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

2de: Nieky (370 punten)

:) 3de plek: Widm1992 (322 punten)

Etappewinnaars: Kabo12 & Giorgio ::ok::
Meeste punten vandaag: VK
Grootste stijgers: Kabo12  ::ok::

You'll never walk alone

Offline VK

• Forumlid
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
« Reactie #24 Gepost op: 19-08-2024, 21:50:34 »
Kop over kop tot de laatste KM stel ik voor @Nieky. En dan sprinten we er voor. ;-)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #25 Gepost op: 20-08-2024, 00:29:36 »
Zal ik de ploegenpresentaties dan maar aftrappen?  8)

TEAM: Kuss óf de Bus

Sepp Kuss - veel hoogtemeters en wordt in oktober vader las ik: motivatie genoeg
Wout van Aert - no brainer, deze alleskunner heeft vorm (zoals hij nu al laat zien)

Max Poole - goed in de Ronde van Burgos.
Thymen Arensman - hoop dat hij het beter gaat doen dan in de Giro.
Isaac del Toro - misschien wel verrassen á la Pogi destijds in zijn eerste Vuelta?
Giulio Ciccone - met de bolletjes van de Vuelta erbij heeft hij ze van de 3 grote rondes: hoe leuk is dat.

Corbin Strong - heuvels/sprint.
Mattis Vacek - tijdrit, AK?
Joshua Tarling - ging de tijdrit en rode trui dus (niet  :P)  pakken..
Jon Aberasturi - sprint/heuvels: gelukkig deze goede goedkope sprinter last minute ingepast.
Geoffrey Bouchard - pooltip: ex-winnaar bergtrui en niet al te duur.
Felix Engelhardt - voor 2 miljoen jonge renner met best goede uitslagen.

reserves:

Adam Yates - Matthew Riccitello, Lennert van Eetvelt - Santiago Umba, Joan Bou (geen idee hij was 2 miljoen)

Ik ben diverse keren van scenario veranderd: begon b.v. met Adam Yates, daarna Almeida, Roglic. Uiteindelijk dus Kuss als belangrijkste klassementrenner gekozen: een gok, mede met gedachte dat hj niet al te veel gekozen zou gaan worden. En dat blijkt ook wel als ik de teams zo bekijk. Roglic was mijn een te onzekere factor gezien zijn recente blessure, maar ik denk dat hij beter is dan hij zich doet voorkomen in de interviews vooraf. Yates en Almeida hebben pas geleden in de Tour toch al best een flinke inspanning moeten leveren en ook daarom is mijn keuze op Kuss gevallen, die dit terrein van de met hoogtemeters vergeven Vuelta toch heerlijk moet vinden.

Groves heb ik ook lang in mijn team gehad, maar wilde zijn geld toch aan andere renners spenderen, Ciccone b.v. Ik hoop alleen dat Guilio die vrijheid krijgt om in de goede positie voor de bolletjes te komen.
« Laatst bewerkt op: 20-08-2024, 00:55:22 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #26 Gepost op: 20-08-2024, 10:59:36 »
Hier dan de teampresentatie van Vamos a la Playa 4

Kopmannen:
Primoz Roglic - Het was hij of Kuss. Of toch beiden en dan Van Aert niet? Nee, toch maar niet... Ik ben toch voor Roglic gegaan omdat hij na zijn Tour toch nog wat zal willen laten zien, lijkt mij. En Kuss dan? Zijn ploeg lijkt zwakker dan vorig jaar, en daardoor zie ik net wat minder kansen dan vorig jaar.
Wout van Aert - Uiteindelijk een no-brainer, gezien er maar erg weinig echt snelle mannen zijn. En daarnaast kan hij nog zoveel meer...

Beschermde renners:
Kaden Groves - Ook een must-have. Winnaar van de puntentrui van vorig jaar, en met Van Aert de sterkste sprinter.
Lennert van Eetvelt - Een zeer talentvolle renner die volgens veel sites hoge ogen in het (jongeren)klassement zal kunnen gaan gooien.
Pelayo Sanchez - Een gok. Ik kende hem eerlijk gezegd nog niet zo goed, maar hij schijnt een interessant talent te zijn.
Max Poole - Waarom? Geen idee eigenlijk. Gewoon een degelijke goede renner.

Helpers
Jay Vine - Slechts helper? Hij moet toch ook een heel eind kunnen in het klassement, of op zijn minst in de verschillende lastige etappes.
Arne Marit - Een renner die regelmatig toch voor puntjes zou moeten kunnen zorgen.
Thibault Guernalec - Een talent, maar ja, die hebben de Franse al vaak gehad. Maar wel interessant genoeg om te proberen.
Corbin Strong - Lekker goedkope sprinter!
Mauro Schmid - Volgens mij een behoorlijke allrounder dankzij zijn baan- en veldwerk.
Welay Hagos Berhe - Geheimtip van meerdere sites. We zullen zien.

Reserves:
Carlos Rodriguez
Matthew Riccitello
Valentin Paret-Peintre
James Knox
Julius van den Berg
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #27 Gepost op: 20-08-2024, 18:29:04 »
=
Tussenstand na etappe 4 :
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: VK (487 punten)  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

2de: Nieky (446 punten)

:) 3de plek: Widm1992 (423 punten)

Etappewinnaars: Michael90 ::ok::
Meeste punten vandaag: G-root  ::confettie::
Grootste stijgers: Michael90 ::ok::

You'll never walk alone

Offline MitchK

• Forumlid
  • Winnaar Big Brother US 2022!
« Reactie #28 Gepost op: 21-08-2024, 08:10:21 »
::bravo:: Team - Wout van BuitenAerts ::bravo::

Kopmannen
  • Wout van Aerts: Was een zekerheidje voor me. Renner die altijd punten pakt, goede start zou hebben en de weinige sprints die er zijn mee kan doen.
  • Joao Almeida: Het was Roglic of Almeida. Roglic was iets duurder en ondanks dat hij in vorm de favoriet is, hoopte ik dat hij uit vorm zou zijn. Zien we nu helaas (nog) niks van. Hopelijk doet Almeida het dus beter dan Roglic.
  • Carlos Rodriguez: Jonge en sterke renner die ook meedoet in het jongerenklassement. Daarnaast de goedkoopste kopman (met enkele anderen).

Beschermde renners:
  • Daniel Felipe Martinez: Na zijn tweede plek in de Giro, wilde ik hem wel graag meenemen. Ik had was twijfels tussen hem of Mas. Mas vind ik niet heel erg in vorm, maar weet in de Vuelta altijd boven zichzelf uit te stijgen. Toch gekozen voor DFM.
  • Mattias Skjelmose: Enige renner die het, naast van Aert, van versie 1 tot de eindversie heeft gered. Kan goed klimmen, doet mee voor het AK en jongerenklassement. Die wilde ik, bij afwezigheid van CRod in mijn basis, graag wel hebben.
  • Isaac del Toro: Last minute gewisseld voor McNulty. Ik wilde bij voorkeur wel twee renners van UAE in mijn team. Wat een sterke ploeg blijft dat! Momenteel baal ik dat McNulty mijn team uit gebonjourd is, maar hopelijk maakt Del Toro dat nog goed!
  • Lennert van Eetvelt: Te vroeg juichen... Maar buiten dat een geweldige renner waar ik, vanwege zijn prijs, relatief zeker van was om in mijn team te stoppen. Twijfelde nog wel over Riccitello of Poole in plaats van Van Eetvelt.
  • Matthew Riccitello: Het was Poole, Riccitello of Van Eetvelt in de basis en 1 van de andere twee op de bank. Het werd Riccitello in plaats van Poole.
  • Valentin Paret-Peintre   Decathlon: Een goedkopere renner met toch goede resultaten in het AK en jongerenklassement.

Helpers:
  • Joshua Tarling: Zoals MoleBuster al aangaf... Hij zou de eerste etappe wel 'even' winnen... Liep helaas anders ::rofl::
  • Andreas Kron: Een gok. Dit jaar nog niet veel laten zien, maar vorig jaar een zeer goede Vuelta. Hopelijk dit jaar weer!
  • Jon Aberasturi: Naast WvA moet hij de sprintpunten binnenhalen.
  • Edoardo Affini: Voornamelijk gekozen voor de tijdrit, maar kan ook andere mooie resultaten laten zien.
  • George Bennett: Renner die kan klimmen en eventueel een mooie AK kan neerzetten.
  • Pablo Castrillo: Reed een goede Vuelta a Burgos, misschien iemand die voor de etappezeges kan gaan?
  • Felix Engelhardt: Goedkope wissel die aardige resultaten kan boeken.
  • Nicolas Vinokourov: Goedkope wissel, maar vond het leuk om hem te selecteren vanwege zijn naam. Wie weet verrast hij.

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #29 Gepost op: 21-08-2024, 09:20:39 »
Meeste punten vandaag: G-root  ::confettie::

8) ::cheerleader::

Grappig, in de Tour won ik de sprintetappes, nu de eerste finish bergop. Geen slecht vooruitzicht, met het oog op het parcours deze Vuelta.
Ik zag dat iedereen in mijn basisteam al punten heeft. Ook een unicum.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #30 Gepost op: 21-08-2024, 10:41:42 »
Ik had toch Groves misschien niet moeten dumpen om budget vrij te maken voor Tarling, aan de andere kant, ik sta er prima voor en mijn joker Riccitello ging gisteren goed mee bergop. Mannen als Carapaz, Cian en A. Yates vielen wel meteen tegen op die eerste steile klim zeg. Ik maak meteen even gebruik van de gelegenheid om de ploeg te presenteren:

Vamos del To(r)ro!

Kopmannen
- WvA: no brainer, wil er echt vol voor gaan
- Joao Almeida: de andere kopmannen vond ik niet interessant genoeg, lees: onbetrouwbaar

Beschermde mannen
- Mattias Skjelmose: heeft al heel lang aangegeven voor deze Vuelta te willen gaan, krijgt dus de kans
- Matthew Riccitello: misschien verrassing in de basis. Heeft alle vrijheid om te gaan, is jongere en bovendien is dit parcours echt wat voor hem, potentieel puntenkanon
- Isaac del Toro: de naamgever van mijn ploeg. Zo'n enorm talent, en weliswaar eigenlijk knecht van andere UAE kopmannen, maar als hij net zo kan debuteren in een grote ronde als Pogi, Lenny Martinez (vorig jaar goede ronde, puntenkanon) en Vingi, ja dan moet ik hem wel nemen. Plus ik wacht de hele tijd al op zijn debuut in een grote ronde, dan laat ik hem niet liggen
- Enric Mas: ja ik ben geen fan van Mas, aanklampen en niks doen. In de Tour was het niks, maar Vuelta altijd goed voor punten. Dus de dure investering waard.

Helpers
- Felix Engelhardt: jong, goedkoop, klimmer. Potentieel iemand die veel mee zal zitten in ontsnappingen en wellicht paar goede daguitslagen maakt
- Jon Aberasturi: in een gebrekkig sprintersveld is dit zo iemand die altijd meegaat. Plus Spanjaard in grote ronde, altijd goed.
- Pavel Bittner: gebrekkig sprintersveld ook hier dan maar de hoop op sprintpunten
- Mattis Vacek: beetje een alleskunner volgens mij, maakt kans op puntjes aanwezig
-  Joshua Tarling: puur om wat openingspunten mee te pakken, doe ik normaal nooit zo. Hopelijk in rit in 21 ook nog wat. Zekere puntjes eigenlijk, wel duur
- Pablo Castrillo: klimmertje, Spaans, in grote rondes altijd renners uit eigen land nemen

Reserves
- Carlos Rodriguez: Spanjaard in Spanje, maar niet in de beste vorm. Iemand moet de bank warmhouden
- Max Poole: mag voor zijn kansen gaan als kopman, indien nodig kan ik punten binnen harken (dacht ik), al had ik beter Van Eetvelt  gekozen voor die prijs. Lang getwijfeld in ieder geval wie ik op de bank zou zetten van die 2.
- Valentin Paret-Peintre: puur opvulling, maar iemand die wel wat kan en budget was op..
- Carlos Canal: had ik eigenlijk basis moeten zetten, bleek toch mee te sprinten
- Fran Milholjevic: Kroaat omdat het kan..

Zoals gezegd stond Groves dus heel lang basis.. denk dat dat wel eens een hele domme keuze geweest is om die toch eruit te laten.

« Laatst bewerkt op: 21-08-2024, 10:57:59 door MollenvangR »

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #31 Gepost op: 21-08-2024, 13:42:17 »
Kop over kop tot de laatste KM stel ik voor @Nieky. En dan sprinten we er voor. ;-)

Dan moet je niet demarreren he  ;)
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #32 Gepost op: 21-08-2024, 16:52:01 »
Ja, teams, altijd leuk :)

Ik heb een paar uur voor inleveren nog een vrij forse wijziging doorgevoerd. Namelijk Almeida + Dani Martinez eruit (en Landa als reserve-kopman); voor Roglic + Ben O'Connor (met Almeida dan als reserve).

Kopmannen: Roglic + WvA (+ Almeida)
Alle kopmannen hadden natuurlijk forse twijfels. Behalve WvA, waarvan het strijdplan heel duidelijk was, en die in deze eerste etappes precies heeft gedaan wat werd verwacht. En de gehele Vuelta top-2 voor puntentrui rijden (+ eerste etappes hoog in klassement) dacht ik het gebrek aan sprintetappes te verhelpen.
Roglic tuurlijk hard gevallen, maar had obv interviews het idee dat hij zo slecht niet was.
Wilde eerst Almeida, maar twijfelde of hij een 2e grote ronde zo kort later goed ging trekken. Dat speelde natuurlijk voor bijna alle kopmannen.

Anderen die het niet geworden zijn: Kuss geen verwachtingen van. Weet niet wat Ineos aan het doen is, maar ook sterke twijfels bij CRod. Landa is altijd een leuke subtopper om te hebben, en erg sterk in Tour, maar hier als kopman? Dan wil ik liever betrouwbaarheid. Carapaz heb ik vaak graag, maar hier niet als kopman.

Beschermd: Del Toro + Groves + O'Connor + Skjelmose (+ vEetvelt + Lipowitz).
Misschien was Del Toro achteraf gezien toch te veel een gok, te veel gehypt voor nu dit jaar al een grote ronde? Heb eigenlijk nooit overwogen om 'm niet te nemen. Dus ook als hij nu fenomenaal rijdt: dat was eigenlijk een fout.
Groves, duidelijk, veruit beste sprinter. Weinig etappes voor hem, maar sowieso top-2 voor puntenklassement gedurende bijna de hele ronde.
Hier stond dus Dani Martinez, maar ik twijfelde veel te veel over die vent. Top gedaan in de Giro, maar zwak veld, en daarna weinig laten zien. Daarentegen Ben O'Connor... om de een of andere reden een dude die ik graag kies. Terwijl allerlei voorspellingen helemaal niets van 'm verwachtten ditmaal. Maar een vd weinigen zonder Tour in de benen + okay in Giro (4e) + ik meende sowieso een stijgende lijn bij m te zien, dus mijn plan was in feite dat hij naar een steady 5e plaats zou rijden. Daarentegen: absoluut niet sterk begonnen. Had ik toch moeten luisteren naar de voorspellingschrijvers? Nahhhh  ;)
Skjelmose overduidelijk sterke rijder, hoewel ik wat bevrees dat qua klassement hij beter gebaad is bij 1-weekse koersen.

Van Eetvelt, leuke renner maar heel zwakke tijdrit, dus ik verwachtte hem pas in de tweede helft hoger in het klassement, daarom reservebank. Heeft vervolgens absoluut mijn verwachting overtroffen (maar niet in de tijdrit).
Lipowitz kon ik ook onmogelijk overslaan. Echter, ik meende dat er een kans was dat hij meteen z'n klassement zou ajuparaplu'en, dus vond m te tricky voor in het basisteam.

Anderen die het niet geworden zijn: Mas kies ik normaal graag, maar vind z'n vorm altijd lastig te peilen. Eindigde de Tour wel sterk, dus had 'm misschien toch moeten kiezen, maar achtte het net te tricky. Uijtdebroeks zou denk ik niet kunnen worden beschermd als Kuss okayish was, omdat ik Visma te zwak ervoor achtte. Arensman heeft een zwak jaar. Tiberi, leuk in de Giro, maar verwachtte in dit sterkere veld een anoniemere plek 10-15. Narvaez leek leuk als Ineos-aanvaller + dik betaalbaar met 17m, maar geen plek.

Helpers: Canal + Castrillo + Tarling + Bittner + Scotson + Frigo (+ Engelhardt + Rafferty).
Ondanks overwegend cheape helpers was ik er best heel tevreden mee. En tuurlijk, Tarling ging even het rood pakken. Bittner natuurlijk voor sprints.
Ik zie dat Scotson & Frigo unica's zijn? Dat zien we graag ;) Scotson heeft dit jaar Dauphine + vorig jaar Tour de Suisse een heel aantal keer leuk meegeklommen, dus dat kon wellicht hier of daar wat opleveren. En Frigo is een aanvaller, zoals vorig jaar Giro, dus dat zien we graag ::ok::

Anderen die het niet zijn geworden: Heel laat zijn Corbin Strong & Vacek de laatsten geweest die ik moest schrappen om budget te maken. Balen natuurlijk dat ze vervolgens allebei uitstekend rijden. Vooral van Vacek had ik gewoon geen concreet plan hoe hij zijn punten ging pakken. Ja, hij kon tijdrijden, maar het veld was sterk, en als het niet daar ging gebeuren, waar dan wel precies. Nooit gedacht dat hij ineens 2e zou worden.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #33 Gepost op: 21-08-2024, 18:21:19 »
Tussenstand na etappe 5:
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: VK (625 punten)  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

2de: Nieky (566 punten)

:) 3de plek: Widm1992 (556 punten)

Etappewinnaars: Giorgio & Kabo12 ::ok::
Meeste punten vandaag: Giorgio ::confettie::
Grootste stijger: kabo12 ::ok::

You'll never walk alone

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #34 Gepost op: 21-08-2024, 18:28:01 »
Ik zal ook nog maar even de overwegingen van mijn team delen dan  :)

Kopmannen

Van Aert een no brainer in al het kopmannengetwijfel. Ik heb voor mijn tweede positie heel lang getwijfeld. Landa, Rodriguez, Kuss en Roglic hebben er allemaal in een versie gestaan. Uiteindelijk werd het Almeida. UAE is in de breedte zo sterk dat ik verwachtte dat daar een sterke pion Roglic moet kunnen uitdagen. Roglic blijkt nu wel sneller goed dan ik had gedacht. Zag hem niet die eerste bergrit winnen.

Beschermers

Ik durfde het niet aan om Del Toro niet te kiezen. Het scenario (wat nu dreigt) is wel door mijn hoofd gegaan, maar het lijkt me een té groot talent die zomaar 2 ritten kon pakken en hoog in het klassement kan staan. Het kan nog, want ik voorzie een aanvallende rol voor hem in de tactiek van UAE. Die hebben nog veel mensen kort in het klassement om Red Bull uit te dagen.
Groves was een no brainer, maar wel pas laat toegevoegd. Geen idee waarom.
Skjelmose zoals vaker gezegd zijn hele seizoen afgestemd op de Vuelta, maak het dan maar waar!
Tiberi was ik helemaal niet van plan om in mijn team te hebben, maar ik wist het niet zo goed. Mas pastte net niet dan had ik bij mijn helpers moeten snijden (had best gekund), Arensman en Uijtdebroeks vond ik ook niet zo steady. Tiberi stond er toevallig in toen de deadline voorbij was. Dat gaat voorlopig goed.

Eetvelt wilde ik als eerste reserve omdat er vaak wel ergens een beschermer sneuvelt en ik voor hem wel een sterke Vuelta voorzag. Dat had ik nooit deze week al verwacht omdat ik zijn tijdrit niet zo hoog inschatte.

Helpers
Canal 2m sprinter. Bittner na Burgos leek me een puntenzekerheidje. Tarling zou inderdaad rood pakken. Bou zou sprinten voor dat kleine Spaanse ploegje. De Pestel leek wat aardige resultaten te hebben (valt tegen nu) en dan Vacek. Die zou punten gaan pakken in de sprints, maar zijn tijdrit was onverwacht fenomenaal. Mooi meegenomen!
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #35 Gepost op: 22-08-2024, 15:31:03 »

Jon Aberasturi - sprint/heuvels: gelukkig deze goede goedkope sprinter last minute ingepast.

Jon Aberasturi: Naast WvA moet hij de sprintpunten binnenhalen.
- Jon Aberasturi: in een gebrekkig sprintersveld is dit zo iemand die altijd meegaat. Plus Spanjaard in grote ronde, altijd goed.

Zie zojuist dat Aberasturi is afgestapt. Weet niet precies waarom, kan niet zo snel vinden dat hij is gevallen
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #36 Gepost op: 22-08-2024, 17:29:55 »
Ja, natuurlijk kan je O'Conor rustig laten wegrijden. Dat maken we zo wel weer goed.  ::rofl::

Wat waren ze aan het doen in het peloton... kan een dikke misrekening blijken van Roglic e.a.

Maakt de Vuelta wel heel interessant.

Vier teams (not me) met O'Connor hier: kassa!
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #37 Gepost op: 22-08-2024, 17:49:07 »
Tussenstand na etappe 6:
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: VK (706 punten)  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

2de: Nieky (619 punten)

:) 3de plek: G-root (615 punten)

Etappewinnaars: Hulpdakdekker ::ok::
Meeste punten vandaag: Hulpdakdekker ::confettie::
Grootste stijgers: Sanmol & Hulpdakdekker ::ok::

You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #38 Gepost op: 22-08-2024, 18:49:44 »
Etappewinnaars: Hulpdakdekker ::ok::
Meeste punten vandaag: Hulpdakdekker ::confettie::
Grootste stijgers: Sanmol & Hulpdakdekker ::ok::

Rambambam!
Tijd om samen met KD even het podium te bestormen.
Dan vraag ik me toch af of hij zich inhield in etappe 4? Veel logischer dat hij toen niet de benen had, maar hij heeft hier toch heel lang alleen / als duo vooraan gereden.

Ja, natuurlijk kan je O'Conor rustig laten wegrijden. Dat maken we zo wel weer goed.  ::rofl::

Wat waren ze aan het doen in het peloton... kan een dikke misrekening blijken van Roglic e.a.

Vond ik ook heel apart. Tuurlijk, aanvankelijk zat Lipowitz als een prins in die kopgroep, maar toen die na een tijdje versplinterde kwam hij op steeds meer achterstand te rijden.
Dus dan zou ik hebben verwacht dat ze na een tijdje (al dan niet zonder RBBora) er meer gas op zou geven.
Want Bennie heeft nu gewoon 5 minuten voorsprong  :o even 1 week vooruit kijkend, denk ik dat de stijle percentages van etappe 9 en 13 hem niet zo grandioos gaan liggen, maar wederom he, 5 minuten voorsprong.

Ben heel benieuwd.

Ohja ennummm

Hier stond dus Dani Martinez, maar ik twijfelde veel te veel over die vent. Top gedaan in de Giro, maar zwak veld, en daarna weinig laten zien. Daarentegen Ben O'Connor... om de een of andere reden een dude die ik graag kies. Terwijl allerlei voorspellingen helemaal niets van 'm verwachtten ditmaal. Maar een vd weinigen zonder Tour in de benen + okay in Giro (4e) + ik meende sowieso een stijgende lijn bij m te zien, dus mijn plan was in feite dat hij naar een steady 5e plaats zou rijden. Daarentegen: absoluut niet sterk begonnen. Had ik toch moeten luisteren naar de voorspellingschrijvers? Nahhhh  ;)
Ik ga natuurlijk totaal niet kunnen claimen dat ik dit zag aankomen als een of ander groot genie.
Dit was vooral heel veel mazzel  ;D

Hoewel O'Connor het blijkbaar sowieso leuk vindt om ook als klassementsman soms lange grote aanvallen te doen

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #39 Gepost op: 22-08-2024, 22:02:00 »
Vier teams (not me) met O'Connor hier: kassa!

Rambambam!
Tijd om samen met KD even het podium te bestormen.

De echte O'Kenners.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.