Tjonge, jonge. Sterft het hier langzaam uit of zo. Nog maar net een tweede topic over afl 8. Ik geef hem wel weer een schop, want volgens mij is het een hele interessante aflevering.
Laat ik eens wat commentaar geven op het gesprek met de mol. Verschillende mensen op dit forum zagen zoveel problemen voor dit gesprek, dat ze concludeerden dat de mol sowieso het gesprek moest kiezen. Dit om te voorkomen dat hij een gesprek moest voeren (anders dan met zichzelf).
Nou, dat kun je als kandidaat natuurlijk ook wel bedenken. En als dan van de rest niemand het gesprek kiest, weet iedereen wie de mol is. Simpel toch? Lijkt mij dus een voorbarige conclusie.
Alhoewel we van de gesprekken van de kandidaten niet alles hebben gezien, en dus niet alles over hun keuzes weten, denk ik toch te kunnen concluderen dat zij allen de vrijstelling het waardevolst vonden. Hierop baseer ik dan dat ze ervan uitgingen dat het gesprek ze geen duidelijkheid zou gaan geven (dit is imho waardevoller dan een eenmalige vrijstelling). Kortom, het gesprek met de mol zou volgens hen (en daar sluit ik me bij aan) hoogstens een tipje van de sluier oplichten.
Hoe kan dit nu? De mol moest gewoon vijf minuten ontwijkend antwoorden op alle vragen. Geen duidelijkheid verschaffen, maar wel wat vage hints geven. Bijv: zat je bij de denkers? Antwoord: ALs ik je dat zou zeggen...... bla bla bla...., maar wat ik je wel kan vertellen is, dat ik bij die opdracht niet echt gesaboteerd heb.
(ga me nu niet vastpinnen op wat je wel uit dit antwoord kan halen, het is slechts een verzinsel ter illustratie).