Hallo allemaal, zoals jullie allemaal hebben gezien was afgelopen zaterdag de Kwetsdag. Maar niet alleen een kwetsdag, ook een stressdag. ’s Morgens om zeven uur werd ik al uit mijn bed in het Efteling Hotel gebeld door Artistiek Leider Daisy. Een aardige meid, maar niet als ze tegen je schreeuwt dat je binnen vijf minuten op de set moet komen.
Gelukkig was ik niet de enige die laat was, bij de ingang van het (dichte) park kwam ik Intikker, de Producer, tegen. Had iets teveel gefeest. Zoiets had ik kunnen vermoeden, want daar staat onze producer nogal bekend om. Hij zou na de Afterparty van de vorige serie de volgende morgen wakker zijn geworden met een collega in zijn bed waar hij de naam niet eens van wist. Maargoed, ik dwaal een beetje af.
Het is inmiddels acht uur, we hebben gezamenlijk ontbeten in de hal van het Efteling-Theater, en we zijn klaar om het decor op te bouwen. Behalve dat nu Annuh, Set-director en redactielid van de CMC, weer kwijt was. Nadat Daisy haar drie keer had gebeld bleek dat ze op zoek was gegaan naar de sprookjesprins. Nou vraag ik je…
Goed, het is tien uur, en ik had nog gewoon in mijn bed kunnen liggen! Ze hebben me nog geen een keer nodig gehad, maar dan eindelijk… de Mol is aangekomen! Ik heb een leuk gesprek met de mol, uiteraard met de aandacht van de nodige camera’s voor leuke beelden in de laatste aflevering en D**n(onze regisseur) vertelt de Mol precies wat hij allemaal moet doen.
Ineens gaat alles in een sneltreinvaart. De rest van de kandidaten komen binnen, een voor een, stuk voor stuk en dan begint het eindelijk. Het opnemen!
Mooi, de opnames zijn voorbij, we hebben gezamenlijk gedineerd bij de poffertjestent, wat ook weer allemaal door de camera wordt opgenomen voor de laatste aflevering en dan ga ik weer naar bed. In mijn eentje, zonder collega’s wiens naam ik niet ken, zonder collega’s wiens naam ik wel ken, gewoon in mijn eentje.
Tja, het leven van een CMC-host is nou eenmaal hard!