Je toelichting maak het verhaal duidelijk. Ik maakte uit je eerdere berichtje namelijk op dat dat vergeefs uitrukken steeds voor hetzelfde adres was.
Ik woon vlakbij een bejaardencentrum. Daar mogen de bewoners uit veiligheidsoverwegingen niet zelf koken. Maar sommigen hebben wel een kookplaat, die op elektriciteit gaat, en kunnen daarom bijvoorbeeld wel een eitje bakken of iets dergelijks.
En dat gaat dus regelmatig mis. Resultaat: Brandweer staat daar gemiddeld een keer of 10 per maand voor niets aan de deur.
Toch moeten ze blijven reageren, ze komen tegenwoordig eerst met 1 wagen in plaats van 3 wagens, wat voorheen de standaard was. En als er dan echt meer aan de hand is dan een aangebrand eitje, zijn ze zo op volle sterkte omdat de andere wagens wel standby blijven.
Overigens woonde in het flatgebouw waar ik woonde, tot voor enkele jaren een verwarde vrouw, waar het regelmatig prijs was: ze stak waxinelichtjes aan, en viel dan in slaap, waarna ze wakker werd van een lichte brandlucht, en in paniek 112 belde.
Uiteindelijk ging het mis, toen een brandend waxinelichtje te dicht bij een gordijn stond. Ze is na die brand niet meer teruggekeerd, en woont nu onder strikte begeleiding in een verzorgingshuis.