Het verschil ertussen is alleen dat extremistische moslims ook daadwerkelijk hun religie als excuus gebruiken om aanslagen te plegen en beweren dat hun god dat van hen vraagt. Dat is bij de meeste voorbeelden van aanslagen gepleegd door christenen en joden niet het geval.
Klopt, dat is bij veel niet het geval. Bij sommigen ook wel.
Maar echte moslims kun je ze ook niet noemen, aangezien in de Koran staat dat je absoluut niemand mag vermoorden.
Daarnaast zijn dat vaak individuele acties, terwijl de aanslagen gepleegd door extremistische moslims deel uitmaken van een grotere terroristische groepering. Daarom is de kans dat zoiets nog eens gebeurt veel groter, dus is het ook niet zo gek dat de impact veel groter is en de angst ervoor dus ook.
Zeker, en daarom moeten we ook vooral die groep aanpakken, niet de moslims
Natuurlijk betekent dat niet dat je de hele islam, laat staan alle moslims, verantwoordelijk kan houden voor aanslagen gepleegd door islamitische terroristen. Maar het feit dat er ook terroristen zijn met andere religies heeft daar niet zo veel mee te maken en vind ik een nogal zwak argument.
Dat is ook helemaal niet mijn argument. Ik reageerde op Niek die zei
Niet alle Moslims zijn extremisten
Maar alle extremisten zijn wel Moslims
zoiets ?
Want dat is gewoon niet waar, en doordat veel mensen dit wel zo denken, zijn er mensen die zich dusdanig buitengesloten voelen in onze samenleving dat ze zich sneller zullen aansluiten bij de groepen waar we zo bang voor zijn ^^
Maargoed, we dwalen een beetje af van het nieuws