Mijn persoonlijk nieuws van de dag kreeg ik vanmorgen te horen.
Mijn tante heeft vaak last van ontzettende, migraine-achtige hoofdpijn. Na onderzoek bleek ze een abnormaal grote ader in haar hersenen te hebben. Een paar maanden geleden hebben ze die ader dicht gespoten. Gisteren zou dat nog eens gebeuren en vandaag zou ze geopereerd worden in haar hoofd. Dat zou slechts 5% risico met zich meebrengen.
Het meer dichtspuiten van de ader gisteren is goed verlopen. Maar vannacht is er een bloeding ontstaan en zijn haar hersenen beschadigt, waardoor mijn 100% gezonde tante nu ineens half verlamd is en haar spraakvermogen aangetast.
Vandaag zouden ze een scan doen om te kijken of ze met de operatie verder konden doen. Daar heb ik net nieuws van gehad dat het gewoon door kan gaan en dat zou blijkbaar goed nieuws zijn, want het betekent dat er niets ernstigers aan de hand is (voor zover een half verlamde tante die niet meer kan spreken al niet ernstig genoeg is).
Maar dat is dus de operatie met 5% risico. En die van gisteren was eigenlijk routine, dus het is nog allemaal afwachten. En daarna ook kijken hoe het met de revalidatie moet.
Heeft iemand er ervaring mee of zoiets nog (al dan niet volledig) kan herstellen?