Inderdaad gelukkig goed afgelopen voor je oom. In Aken was er ook een ernstig ongeval, waarbij men dacht dat dit te wijten =was aan de mis, maar ter plekke was het zich goed. Hier vielen evenwel 5 doden.
Mijn nieuws van de dag is de advertentie van de ING vandaag in veel kranten.
Ik heb regelmatig geprotesteerd tegen de rentepunten van de Postbank, en later van de ING. Het was me namelijk opgevallen dat je die niet zomaar kreeg, maar dat er steevast een verschil in rente zat met vergelijkbare renterekeningen. In plaats van die rente kreeg je dus rentepunten, waar je pas iets aan had als je de helft van de adviesprijs van een door jou gewenst artikel zou bijbetalen.
Het beroerde is dt het dan steeds ging om adviesprijzen, het artiel was in de winel OOK te oop voor de genoemde prijs, maar dan ZONDER rentepunten.
Oo ziet de ING nu af van het laten vervallen van die rentepunten. Ik gaf altijd als argument dat ze weldegelijk waarde vertegenwoordigden, en nu heeft de bank dit ook toegegeven (1 rentepunt is 1 cent). Met het laten vervallen van die rentepunten, raak je dus ook geld kwijt. Nu is dat vervallen dus van de baan.
Niet alleen wil ik die vervallen punten terug, maar ik wil ook dat je er als klant voor kunt kiezen om die punten om te zetten in contanten.
Veel lanten hebben in de afgelopen jaren hierover geklaagd, en steeds hield ING voet bij stuk, het was nou eenmaal zo, zei men.
Nu blijken ze de bezwaren van veel klanten toch serieus te nemen, en is er een wijziging in het reglement gekomen.