Kritiek leveren mag. En waarom niet, het lied ZIT beroerd in elkaar, grammaticaal gezien.
Degenen die breezah-taal in woord en geschrift gebruiken, zal het evenwel niet zijn opgevallen. Hun taalgebruik barst altijd al van de fouten.
Een goedbedoeld initiatief in principe, zo'n koningslied. Het zou ook leuk hebben geklonken als iedereen de moeite had genomen om de tekst in zich op te nemen. Maar het was nou juist de tekst zelf, het grammaticaal op een beroerde manier aan elkaar knopen ervan, die dit massaal meezingen tegenhield.
Wss het maar een enkel foutje, dat kon eruit gepoetst worden. Maar zo ongeveer om de regel was er wel iets aan te merken.
Wat DAT betreft, hebben de mensen die kritiek hebben geuit op het Koningslied, gelijk. Het is een taalkundig gedrocht.
Vraag is alleen: zouden wij iets beters ervan hebben gemaakt?
John Ewbank heeft mooie nummers gescchreven. Je hoeft niet van het genre te houden, maar er zitten juweeltjes bij. En dan bedoel ik niet de grootste hits van Marco Borsato, maar juist de ingetogen nummers, de nummers met een maatschappelijk verhaal.
Waar Nederlanders evenwel ook goed in zijn: massaal de zijde van de meerderheid kiezen. Lekker makkelijk, je verschuilen achter de meerderheid, dan blijf je zelf uit de wind.
Ik heb ook kritiek geuit op het lied, maar ik verschuil me niet achter een groep daarmee, ik deed dat omdat ik het zelf slecht vond.
Maar dat is nog geen reden om iemand persoonlijk aan te vallen. Degenen die dat doen, die kennen John Ewbank niet eens, en zeker niet persoonlijk.
Hij heeft vele mooie nummers geschreven, daar staat nu 1 beroerd nummer tegenover. Jammer dat ie nu op dat ene nummer wordt afgeserveerd.