Natuurlijk is het triest dat mensen hem persoonlijk gaan aanvallen, deze zouden wat mij betreft allemaal veroordeeld mogen worden voor bedreiging en een te laag IQ.
Maar welke idioot is er überhaupt op het idee gekomen om een lied te maken voor de nieuwe Koning?
We hebben toch gewoon het volkslied?
Staat iemand persoonlijk aanvallen gelijk aan een bedreiging voor de samenleving en/of een laag IQ?
Na de tegenaanval van Ewbank is hij nu ook zelf iemand die een bedreiging is en een laag IQ heeft?
Had je bij in een in jouw ogen mooi lied net zo gereageerd ?
@ Bodejos: Ik kan me vinden in jouw verhaal dat je kritiek mag hebben op het lied zelf en dus ook zeker het taalaspect. Misschien had een ander het op dat gebied beter gedaan.
Zoals je volgens mij echter ook aangaf gaat het te ver als je iemand persoonlijk daarop aanvalt.
Nu heeft hij besloten (terecht, omdat hij degene is die het geschreven heeft en dus bepaald wat ermee gebeurt) dat het nummer niet gebruikt wordt, maar zou het echt een oplossing zijn als er nu een nieuw nummer komt of zal zoals je zelf zegt het volk altijd zeuren en er dus überhaupt geen goed nummer zijn?
@ Schulz: Is het zo dat als je kritiek verwacht en dat krijgt je dat ongeacht de manier en hoeveelheid aan kritiek altijd moet accepteren en boven moet staan?
@ K@ren: Staan alleen degene die last van de crisis hebben in hun recht om kritiek te uiten? Is dat de hoofdreden? En kan deze kritiek wat jou betreft ook een persoonlijke aanval zijn?
Btw.: Ik vind het ook belangrijk dat wanneer men iets zegt men zich daaraan houdt. Het is echter wel lastig om dat goed te interpreteren, want zoals Swifty, Lukie en eigenlijk ook jijzelf al aangeeft hangt veel af van de persoonlijke interpretatie.
Ik heb het lied nog niet beluisterd. Maar ik vind het raar dat John Ewbank het persoonlijk aantrekt, er waren genoeg mensen bij betrokken die allemaal eerder aan de bel hadden kunnen trekken, dat het niet echt wat was. En ik vind het raar dat mensen het zo persoonlijk tegen hem brengen, hun kritiek. En verder kon ik ook niet geloven dat het bericht echt was. Nederland kennende zijn er genoeg mensen die het toch heus wel gaan zingen volgende week.
Hoezo vind je het raar dat hij de kritiek persoonlijk opvat als mensen ook hun kritiek persoonlijk tegen hem brengen?
Zou het feit dat er mensen zijn die het lied toch zingen een doorslaggevende reden moeten zijn om het lied gewoon door te laten gaan?
@Lukie4, allereerst dezelfde vraag als aan Schulz: Is het zo dat als je kritiek verwacht en dat krijgt je dat ongeacht de manier en hoeveelheid aan kritiek altijd moet accepteren en boven moet staan?
Waarom vind je het zorgwekkend dat de massa overwint?
Wat vind jij de opbrengst/meerwaarde van het koningshuis?
# GEFELICITEERD MET MAMA