Ben blij dat je het begrijpt, Lukie. Ik ben beslist niet te beroerd om te werken, maar waar ik moe van word (en daarmee bedoel ik jou niet, maar mensen in de buurten waar ik bezorg), dat postbezorgers van Business-Post met de nek worden aangekeken, terwijl onze scores momenteel stukken hoger liggen dan die van PostNL, voorheen de PTT. Maar de mensen zien het niet. Helaas ervaren veel van mijn collega's dit ook zo.
Fouten die PostNL maakt, worden nog steeds op ons afgeschoven, mensen zien duidelijk ons geel-rode logo, maar zien ons aan voor Sandd-bezorgers (blauw-paars logo, toch echt wel een verschil).
Af en toe gebeurt er ook wel iets leus hoor. Zo kwam gisteren een lachende Mark Fledderus zijn huis uit toen ik post voor hem had. Ik had al vaker met hem gesproken, dus ik wist waar ie woonde. Ik vroeg hem: wordt het nog iets met Roda JC dit seizoen? En hij: veel slechter zal het niet gaan, toch?
Hij was degene die Roda afgelopen seizoen in de alles beslissende wedstrijd verloste van de degradatiedreiging.
Of Gerd Leers die me voorbij fietste, en tijdens het uitleg geven aan een groep mede-fietsers mij ongeveer overhoop fietste:
Ik zei: ''Besturen van de stad ging u prima af. Nu nog leren sturen....).
Gerd Leers weet wie ik ben, en weet dat ik dat niet beledigend bedoelde. Zijn fiets-volgers lagen dubbel van de lach.....
Post bezorgen: er gebeurt iedere dag wel iets onverwachts.