Even verderop doen kandidaten in de biechtruimte verslag van hun belevenissen. Ville is inmiddels teruggekeerd uit het ziekenhuis, haar enkel is gekneusd, maar wil graag het eindresultaat horen van de jury:
Giorgio: "Ik wist niet dat de jury zo streng was. Ik hoop niet dat ze alleen op m'n eerste gedicht af gaan, ik vond de 2e wel goed, maar ik ken de kwaliteit van de rest natuurlijk niet. Afwachten, ik ben bang toch wel."
Groenenman: "Wat een gezeur zeg, ik heb hardstikke m'n best gedaan op m'n Frans, word ik zo te kijk gezegd. Bah."
Floortje: "Ik kan gewoon niet dichten klaar, dus ik dacht, waarom moeilijk doen? Ik heb er toch nog wat van gemaakt, volgens mij heb ik wel een goede indruk achter gelaten. De kans is groter dat je meemag dan dat je afvalt, zeker nu Ville uitgeschakeld is, dus ik heb vertrouwen."
Maapie: "Drie maal is scheepsrecht, ik heb 2x net de finale misgelopen, dus ik hoop dat nu wel te doen. Ik denk dat ik een goede kans maak om mee te doen."
Bertha531: "Ach, dit is gewoon leuk. De jury stond met een mond vol tanden toen ik men inzending prijsgaf. Ik ben door! Boeh!"
Tijgertje: "Ik baal er nog steeds van dat Mollenvanger me zo te kijk heeft gezet in de CMC3. Ik zweer wraak, ik kan veel beter!"
Molcrazy: "Het zijn allemaal leuke mensen, ik denk dat ik een grote kans maak om in het spel te komen, omdat ik nog nooit heb meegedaan en anderen wel. Nou ja, we zien wel, ik heb een leuke dag gehad."
Dorine: "Dichten vind ik wel leuk, dus ik denk dat ik wel door ben. Maar je weet het nooit."
Alive & Kicking: "Het is leuk om alle mensen weer terug te zien. Velen ken ik niet, en Tijgertje heb ik zolang niet gesproken. Ik hoop dat we allebei meemogen, ik wil dit keer winnen! Maar misschien ben ik de mol wel hè? Je weet het nooit!"
Verdi: "Vorige keer zat ik er flink naast, dit keer wil ik beter doen. Ik hoop dat ik door ben."
Ville: "Ik heb mijn enkel gekneusd. Echt balen, want had wel zin in een nieuw avontuur. Ik wens de rest veel succes. O ja, en ik ben niet de mol! Dat zweer ik!"
Molice: "Ik heb mijn naam natuurlijk tegen, daar ga ik gebruik van maken. Ja, ik ben wel door denk ik. Ik ga voor de winst, dat is het enige dat telt!"
Eidm: "Ik viel de vorige keer vlak voor het einde af, dat was echt balen. Ik hoop dat ik mee mag om opnieuw het spel te spelen. Ik heb mijn best gedaan, meer kan ik niet doen!"
LC: "Ja, dichten, belachelijk. Ik hoorde dat een aantal vals gespeeld hebben. Ik hoop dat ik daardoor mee mag. Ik heb in het verleden mijn kwaliteiten al bewezen in de 2e serie en ik was host in de 3e serie."
Elmar: "Drie maal is scheepsrecht, maar het ging weer mis, soms apperatuur echt k*t. Ik hoop dat ik daardoor niet ga afvallen!"
Zaterdag 14 februari: 21.00 uur
De jury is er nog steeds niet uit. Daisy: "Zullen we alles nog 1x doornemen?" Annuh: "Is goed, ik vind het moeilijk hoor." Daisy: "Eerst haar, wat vinden jullie daarvan?" Annuh: "Door." Daan: "Door." Intikker: "Door." Daisy: "Laat ik het daar helemaal mee eens zijn! Ok, volgende kandidaat. Hij dan, lastig geval. Ik twijfel 'm beetje aan 'm. Daan: "Ik vind hem nogal gemakzuchtig, ik heb bij hem het idee dat ie denkt dat de deelname zo maar komt aanwaaien." Annuh: "Het is een ontzettend aardige jongen, maar ik zie 'm in het spel niet ver komen." Intikker: "Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten." Daisy: "En zij dan? Bij haar viel ik dus echt in slaap." Annuh: "Het was wel origineel, ik vind dat ze nog een kans verdiend." Intikker: "Daar sluit ik me bij aan." Daan: "Ik ben het daar niet mee eens. Als we haar niet nemen, waarom haar dan wel. Daar werd ik ook niet warm, maar daar druipt tenminste het enthousiasme vanaf." Annuh: "Als je niet met iets origineels komt ben je bij mij al bij voorbaat kansloos." Daisy: "Nou, die leggen we nog ff op de twijfel stapel. Hem zeker niet, dat vond ik echt top!" Daisy laat de foto zien. Daan: "Mwah, ik vond het niet veel bijzonders, wel genoeg, maar ik super vond ik het niet." Annuh: "Twijfelgeval voor mij, maar wel net goed genoeg denk ik." Intikker: "Hij verdient een kans, hij heeft nog nooit meegedaan vind ik. En zo slecht was het niet, ik vond het best goed." En zo gaat het nog wel even verder....