Ik heb geen Facook omdat Frederick Albert Cook een crook was, wiens noordpoolclaims ernstig zijn betwist.
Heh.
Kon het niet laten
Facebook.. meerdere redenen, die elkaar afwisselen doordat ik ze vergeet dan wel herinner, of herontwikkel.
Enerzijds ben ik, zoals menigeen ongetwijfeld al eens zal zijn opgevallen, redelijk gestelt op mijn privacy. Nu lijkt mij de privacyhandhaving van facebook mij.. discutabel - maar meer dan dat heeft internet de neiging zeer slecht te zijn in vergeten. En hoewel ik jullie hier allemaal heel lief en dottig vind, waardeer ik de mogelijkheid te vertrekken wanneer ik vind dat dat moment is gekomen - en dat op een andere plek van het internet ik niet wordt geassocieerd met de manier waarop ik hier nu ben. Derhalve heb ik problemen om informatie vrij openbaar te maken, onschuldig het moge zijn!, die tot in de lengte van dagen gepersonaliseerd blijft.
Dat is een deel.
Een ander deel is zonder meer zelfbescherming. Niemand is perfect.. nouja, behalve wellicht degene op wie je smoorverliefd bent en je kinderen [en ook die beide niet de gehele tijd] - en ik evenzo niet. Ik ken mijzelf wel een beetje - en ik weet dat ik grandioos geweldig ben in [nutteloze] afleiding. Je zou het ook breed geïnteresseerd kunnen noemen. Echt, ik kan prima een middag vullen met wikipediapagina's. Facebook is een topper in de serie nutteloze afleiding. Want hoewel je bij wikipedia nog wat leert, is die toegevoegde waarde minder bij het bekijken van statusupdates en vakantie foto's van vaagbekenden.
Mijn tijd is beperkt, en reeds nu ben ik vaak verbijsterd hoe weinig ik er eigenlijk uit weet te halen. Dus ik probeer nieuwe bronnen van afleiding te omzeilen.
Zoals het stopzinnetje van een engelsman die ik ken zegt: Does that make sense?