Oeh, die vond ik behoorlijk tegenvallen! Constant het idee dat als dat joch zijn trots opzij had gezet, het allemaal niet zo had hoeven lopen . Als je de DVD wilt hebben, die staat hier nog steeds ongewild in de kast.
-edit- tegenvallen is niet het juiste woord, maar ik vond het maar een nare film.
[Spirited Away]
Was denk ik ook mijn antwoord geweest . Of Howl's Moving Castle, ook van Miyazaki. 5 Centimeters ga ik opzoeken.
Oh, ja, absoluut - heel ongemakkelijke film. Denk dat hij potentieel emotioneel enorm sterk is - maar daarom ook niet te vaak kijken.
Ha, ja, kijk.. Ik ben
weg van Miyazaki, maar wilde maar 1 film van zijn hand erin zetten
Howl's Moving Castle was de eerste die ik van hem zag, en ik was meteen verkocht. Las later dat het door sommigen toch als een van zn mindere werken wordt gezien, ook omdat het boek blijkbaar sterker is. Dus het boek staat nog op mn lijstje.
Maar alles wat hij maakt.. Ook bv Totoro
Je zou kinderen er bijna Japans voor leren
5 Centimeter is van Makoto Shinkai - heel interessante animator, en nog relatief jong dus kunnen we nog wel wat van verwachten.
Andere stijl van miyazaki - maar visueel heel mooi. En andere thema's - meer over verlies e.d. Mooi inkijkje in andere cultuur.
Qua verdere aanraders, die ik eerder niet wilde posten want dan werden het er erg veel, vind ik Paprika geweldig. Heel creatief, goede soundtrack en allround prima uitwerking. En Ghost in the Shell. Laatste heeft ook een deel 2, en minimaal 1 van de delen (misschien biede, I forgot) is filosofisch heel interessant en uitgedacht.