Hoi allemaal,
Ik ben van plan om een nieuw spel op te starten gebaseerd op de format van CMC: 'The Compuart Survivor Competition'. Hiervoor heb ik 10 tot 16 kandidaten nodig. Deze kandidaten zullen in 2 groepen verdeelt worden en naar 2 'virtuele eilanden' worden gebracht om (net zoals in Expeditie Robinson) proberen een aantal weken te overleven. Natuurlijk wordt er op elk eiland ook een leider gekozen en elke week zal er een afvaller zijn.
Hoe gaat het in zijn werk?
De kandidaten worden dus in 2 groepen verdeelt en gaan elk naar een afzonderlijk eiland. Op het forum verschijnt een populariteitspoll die veel zal bepalen. Iemand die hoog scoort in een populariteitspoll zal het op het eiland goed doen. Hij zal iemand zijn die voor veel voedsel zorgt en/of erg sociaal is. Degene die laag scoren in de populariteitspoll veranderen snel in jammerende, om eten zeurende kandidaten oftewel kandidaten die je het liefst zo snel mogelijk van het eiland af wil schoppen. Elke week zal er een weekverslag komen van wat er op het eiland is gebeurt.
Hoe zorg ik ervoor dat ik op het eiland blijf?
Simpel, zorg ervoor dat je populair bent, spoor zoveel mogelijk mensen aan om op je te stemmen in de populariteitspoll zodat je een goede eilandbewoner wordt. MAAR er is nog een andere manier om ver te komen in het spel en dit is door complotten te smeden.
Hoe wordt de afvaller bepaalt?
Alle kandidaten leveren een lijstje in met de namen van alle kandidaten (dus van beide eilanden) de kandidaat die het hoogste staat, is de kandidaat die ze het liefst zolang mogelijk op het eiland houden en de kandidaat die onderaan staat zien ze het liefst zo snel mogelijk van het eiland verdwijnen. De kandidaat die onderaan staat krijgt 1 punt, de een-na-onderste 2 punt enz. enz. Ook worden de totaal aantal stemmen van de twee kampen bij elkaar opgeteld en het kamp met het minst aantal totale stemmen levert de afvaller in die week. (bv. Miep en Jan van kamp Noord krijgen allebei 2 stemmen en Kees en Karel van kamp Zuid krijgen allebei 3 punten, dan levert Kamp Noord de afvaller omdat hun totaal van 4 stemmen minder is dan het totaal van 6 stemmen van Kamp Zuid. Als alle lijstjes binnen zijn worden de punten bij elkaar opgeteld en de kandidaat met de minste aantal punten verdwijnt.
Hoe zit het met complotten smeden?
Iedereen is vrij om stemafspraken te maken, je kunt bijvoorbeeld afspreken om elkaar ten alle tijd boveaan het lijstje te zetten en een ander specifiek persoon onderaan je lijstje te zetten.
Ik hoop dat zoveel mogelijk mensen zich inschrijven. Forumleden, crewmembers, administrators en 'actieve leden' zijn allen uitgenodigt om mee te doen. Ik kan snappen dat er veel vragen zijn, dus ga je gang!